Läkare/kunnig Hjälp mig tyda urinprovet, OROLIG.
Hej. Skriver från mobilen så ursäktar för sammanhängande text. För en vecka sedan tog jag urinprov. Läkaren hade försökt nå mig 3ggr men jag missade samtalen och igår fick jag hem ett brev om att jag måste ta ett nytt urinprov på måndag morgon. Såhär står det : urinprovet visar 25 erytrocyter och 500 leukocyter. VAD BETYDER DET?! Jag har googlat och sett att det kan vara urinvägsinfektion. Men jag kan ändå inte låta bli och tänka på om det kan vara ngt annat, eftersom 8 stycken i min släkt har fått cancer. Olika typer också så det går liksom inte och försöka att jämföra sig med dem. Jag har också massa blåmärken på benen som uppstår av ingenting. Ständigt trött, har hjärtklappning och migrän 3-4ggr/månaden. Finns det någon läkare/annan som kan berätta vad detta betyder? Jag kan inte heller hitta vilka halter av erytrocyter och leukocyter som är normala när man har urinvägsinfektion. ÄR DET FARLIGT och ha så höga halter?? Är det ens onormalt höga halter?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-22 10:43
Har lämnat urinprovet i morse!
Läkaren ska ringa på torsdag, men jag funderar på om jag kan ringa in och se vad urinprovet visade denna gång, eftersom de testar urinen direkt? Kanske finns någon som ändå kan tyda urinprovet redan nu?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-22 23:50
Kontaktade vårdcentralen. Får vänta på att läkaren ringer på torsdag. Har ont i magen. Vid äggstockarna, nedanför revbenen och i ryggen, så om jag får mera besvär får jag åka in. Tar en Alvedon och hoppas på god sömn...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-24 20:27
Imorgon 8:30 ringer läkaren. Har varit i kontakt med vårdcentralen men har inte undersökts av läkare. Idag fick jag kramper i magen samt att jag fortfarande har migrän. Hoppas att provresultaten ser bra ut. Nu ska jag unna mig en LÅNG NATTS SÖMN!
Uppdaterar imorgon om vad som händer...tack för alla råd och stöd.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-25 11:07
Hej. Läkaren ringde. Det fanns inga spår av leukocyter eller erytrocyter i urinen denna gång. Dock såg han att jag haft det i Januari. Konstigt tyckte han men inget att oroa sig för. Nästa vecka ska jag på återbesök. Fanns inga tider nu så jag får vänta. Om symptomen blir värre får jag åka in. Tror jag gör det ikväll eftersom jag fortfarande har ont och får kramper nu och då i magen. Kan inte heller
"Räta ut mig". Alltså sträcka ut magen utan måste liksom vara lite böjd i ryggen för annars gör det jätte ont. Läkaren tyckte att det kanske är så att jag bara sträckt en muskel men det känns inte så. Jag känner ju smärtan vid njurarna och i ryggen. Det liksom kommer och går...