• hellokill3r

Simona, Elise, eller Simona-Elise?

Vad ska vi döpa vår dotter till?
    Förklara gärna varför ni tycker dom ni gör

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Simona, Elise, eller Simona-Elise?
  • hellokill3r
    CMM skrev 2012-10-21 15:38:37 följande:
    Britt-Marie.

Fast det var inte ett alternativ :)
  • junjul
    CMM skrev 2012-10-21 15:38:37 följande:
    Britt-Marie.
    Så onödigt med sånna kommentarer.. sick.
  • Nelli2008

Fast tycker Simone är finare än Simona

• Kärlek84

Röstade på Elise.

Simona tycker jag inte är så fint, och Simona-Elise (förutom att det innehåller namnet Simona som jag inte gillar) tycker jag låter för långt samt inte "går ihop"... Låter som ett påhittat eget namn.

Men Elise är fint!     

• hellokill3r

Tack för svaren, vi är båda överens om namnen, jag gillar Simona bäst och sambon gillar Elise bäst, storebror tycker Simona-Elise är bäst det ska passa ihop med Nicolas också och jag tror egentligen Nicolas och Elise låter bättre än Nicolas och Simona.. Tror jag..

• Thaleya1

Tycker att Simone är bäst, annars får det bli Elise. Det passar för övrigt bättre ihop med broderns namn.

• CMM
    junjul skrev 2012-10-21 16:58:52 följande:
    Så onödigt med sånna kommentarer.. sick.

So sue me.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • junjul
    CMM skrev 2012-10-21 21:21:46 följande:

So sue me.
    Ska det!!!!
  • Adephi

För mig är det klart vilket jag tycker mest om, min egen dotter heter ju Elise. Däremot får du vara beredd på att speciellt när man är hos doktorn så får dom det till Elsie till min tös stora irritation. Solig

• Dixie

Dubbelnamnet ser ju bara ut som om föräldrarna inte kan komma överens..... . Finns det inga andra namn som ni båda tycker om?

• hellokill3r

Jodå visst finns det, men vi har skalat ner det till två som vi båda gillar, Simona och Elise.

• happy 78
    Adephi skrev 2012-10-21 22:16:25 följande:
    För mig är det klart vilket jag tycker mest om, min egen dotter heter ju Elise. Däremot får du vara beredd på att speciellt när man är hos doktorn så får dom det till Elsie till min tös stora irritation. 

Haha va hos doktorn med min lilla Elise förra veckan för första gången och hon blev också kallad Elsie och dessutom Elise med uttalat e på slutet men det får man ju räkna med när man stavar det så
  • Adephi
    happy 78 skrev 2012-10-22 23:04:10 följande:

Haha va hos doktorn med min lilla Elise förra veckan för första gången och hon blev också kallad Elsie och dessutom Elise med uttalat e på slutet men det får man ju räkna med när man stavar det så
    Jo.. har varit med om den också, men Elsie är vanligare. Vi har dessutom ett efternamn som många (av någon anledning *suck*) säger fel på. Så tösen blir riktigt glad när någon får båda rätt. Solig
Svar på tråden Simona, Elise, eller Simona-Elise?