Några frågor om marsvin
Jag fick ett marsvin i födelsedagspresent när jag va typ 9-10 år. Då hade jag tjatat länge och läst på en massa om marsvin, hur de skulle skötas och vad de skulle äta osv. Mitt älskade lilla marsvin levde i över 6 år och följde med mig vart jag än åkte. Vi åkte upp till stugan nån gång per år,tar ca 2 timmar dit. Ingen fara alls för mitt marsvin iaf.
Man ska väl helst ha två marsvin nuförtiden har jag hört....många vill inte sälja bara ett då dem mår bäst av sällskap. Många av mina kompisar hade marsvin och vi hade våra tillsammans ofta,byggde hagar på gräsmattan osv :).
Minns också att buren till marsvinet fick vi av en granne,inga problem med det. Eftersom jag var så ansvarsfull och rätt gammal så skötte jag mitt marsvin helt själv i princip. Men som du skriver så är en fyraåring alldeles för liten för att kunna ansvara över marsvinet.
Jag är ju född och uppväxt med djur då pappa haft uppfödning i liten skala så jag och mina syskon har alltid vara medvetna om att man ska vara varsam mot djur. När man ska introducera djur för barn beror väl på hur barnen är...