• BFmars2012

Köpa begagnade barnkläder!

Vad ska man tänka på? Några speciella märken som är bättre/sämre i kvalitet? (gäller "vanliga" kläder, alltså inte ytterkläder) Alla tips mottages tacksamt av en Traderanybörjare!

• Svar på tråden Köpa begagnade barnkläder!
  • Anna74a

Pop kläder har ju alltid ett bra andrahandsvärde så att du kan sälja det vidare sen.

• stormviskaren

Pop har jag upplevt kan bli lite urtvättade i färgen. Men kvalitén är riktigt bra.
    Villervallas kläder behåller sina fina färger och är lätta att sälja vidare.  

• jimbo

Villervalla e klart bäst tycker jag , sen stjärnbyxorna från Linder är kanon

• Anna74a

Ja de byxorna är riktigt bra.
    Likaså deras bodies, håller färgen och formen.

• jimbo

Linder har överlag kanonbra kläder som är värda sitt pris

• Tittij

Beror väl på hur petig man är och vad kläderna ska användas till...

Jag handlar massor på Tradera. Köper jag ytterkläder kan jag tänka mig att betala runt hundralappen för en finjacka från tex HM eller Lindex. Den ska hålla en säsong och bara vara till fint. Ska jag däremot ha funktionskläder till dagis köper jag PoP eller liknande ohc räknar med att betala nästan nypris om skicket är därefter.

Ska jag handla mysbyxor till dagis kostar de runt 20 kr och det är väl inte så mycket att tänka på. Samma med tröjor. Ska jag däremot ha finkläder eller kläder jag förväntar mig ska hålla till syskon alternativt säljas vidare så får man betala mer och gå på kvalitetsmärken såsom Villervalla/Molo/Pop.  

Men ska du bara handla vanliga lekkläder/dagiskläder är det bara handla på. 

• Mitarashi

Jag handlar molo, pop, nova star, lindex, småfolk och såklart favoriten meandi :) Och hittar jag något riktigt fint i ett annat märke köper jag det med. Villervalla handlade jag mycket när min dotter var mindre men jag upplever att deras bomullskläder blir noppriga och urtvättade fort, velour och andra material håller däremot hög kvalitet :)

Allra bäst tycker jag Molo är men jag gillar endast ett begränsat antal av deras "print" så det blir inte så mycket Molo.

• BFmars2012

Tack för svar! Hur mkt är rimligt att betala för ex. en body i fint begagnat skick från ex. Polarn o pyret?

• Tittij
    BFmars2012 skrev 2012-10-21 10:51:57 följande:
    Tack för svar! Hur mkt är rimligt att betala för ex. en body i fint begagnat skick från ex. Polarn o pyret?
    Beror helt och hållet på vad det är för storlek (body är ju förvisso max storlek 86) och vilket mönster. 
    Men jag tror du får räkna cirka 100 kr för ovanliga, populära tryck och kanske 75 kr för klassiska ränder. Andra tryck som inte blivit lika populära (som skogstryck och liknande) kan du får för 40-50 kr. 
  • Donum

Handlar mycket på Tradera och visst kan man göra fynd, men det blir aldrig lika billigt som att gå på barnmarknad/barnloppis. ¨

De märken som nämns i tråden går ofta att hitta helt nya och t o m billigare än priset de säljs för på Tradera. För ett par månader sedan såldes en hel del Villervalla som förmodligen köpts in på Villervallas rea och sedan sålts dyrare. Detsamma gäller Polarn och Pyret, som också går att hitta på outlet. Så kolla ordentligt först. 

Svar på tråden Köpa begagnade barnkläder!