• Anonym

Är detta en snål julklapp till bonusbarnen om vårat gemensamma barn får..

Jag sitter och funderar ut lite julklappar. Sambon har två barn som är här endast vh. Jag är väldigt sugen på att köpa en surfplatta och vet att dessa barn även önskar sig detta. Nu till min fråga, är det väldigt snålt om vi köper en surfpatta som gemensam julklapp till alla oss i familjen?
    Vårat gemensamma barn på 2 år kommer få duplo, böcker, bobbycar och lite annat smått.

Menar på att dom är här endast vh och om vi köper en till endast dom tillsammans så kommer barnen ta med den till deras mamma och det vill jag inte.

Barnen är 10år och sju år.

Sen att de kommer få något klädesplagg hade jag tänkt från oss.          

• Svar på tråden Är detta en snål julklapp till bonusbarnen om vårat gemensamma barn får..
  • Flygfotogen

Jag är själv galet sugen på en surfplatta men jag tror att det är klokare att köpa den på mellandagsrean snarare än före jul. Ett tips bara.

• Myling

Jag hade nog gett dem några egna leksaker också. Behöver inte vara dyra, men antalet klappar spelar också roll för barn!

• slemtorsk i din bralla

Varför får de inte ta med sina egna saker till mamman????

Nä då tycker jag ni köper en surfplatta till er själva, till er vuxna som barnen får låna när de är där och köp saker till DEM som de får göra som de vill med. Det är barnens saker och inte era.

Så om ni gör som du föreslår tycker jag iofs inte att det är snålt, men egoistiskt. Klart att barnen ska få egna julklappar om det så bara är lite småplock som är anpassat efter ålder och intressen så är det bättre än en sak som de delar med er vuxna.

Det är viktigt för barn i den åldern att få öppna lite paket, och så ser de att erat gemensamma barn får flera paket trots att man när man är två knappt är medveten om grejen, när man är 7 och 10 är man väldigt medveten om julen och klappar och så kommer de till skolan efter jul och får frågor om vad de fick i julklapp.....

Då är det bättre att de får lite småplock, strumpor, underkläder, nyttoprylar...kritor, block, lego eller vad de nu är intresserade av.

• Lufsan
    Myling skrev 2012-10-21 11:56:28 följande:
    Jag hade nog gett dem några egna leksaker också. Behöver inte vara dyra, men antalet klappar spelar också roll för barn!
    Ja det är klart att barnen ska få egna julklappar som är köpta speciellt för dom också. Det är ju som sagt tanken som räknas. Att barnen ska känna att ni tänkt på dom och bryr er om dom lika mycket som ni bryr er om ert gemensamma barn. 
    En dag i sänder.
  • Anonym

Ja! Man ger inte julklapp till bonusbarnen som hör till hela familjen. Då ger du i värsta fall en till de tsms..och det är deras..att ta med sig vart de vill! Väx upp tack!

Annars ha barnen vv då. Usch,hemska människa..först ska de få mindre..och sedan ska ni inte ens ha de vv. Urk! 

• Flygfotogen
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-21 11:58:36 följande:
    Varför får de inte ta med sina egna saker till mamman????
    En vild gissning; TS vill också använda surfplattan mer än varannan helg.
  • Anonym

Ja det är snålt och dumt. Bonusbarn eller inte, när det gäller jul- och födelsedagspresenter ser man till att behandla alla barnen lika, dvs lika många julklappar till alla barn.

Köp gärna en surfplatta gemnesamt, men inte på bekostnad att bonusbarnen inte får bågra klappar alls.

• Anonym

Jag bodde hos min pappa varannan helg men fick ändå självklart julklappar och presenter som jag önskade mig, även om jag hade med mig saken till mamma. Fast jag hade ju eget rum hos pappa så om det inte var nåt jag använde varje dag så lämnade jag kvar det.

Men självklart ska ni köpa något till barnen som de önskar sig! En iPad som de får använda en liten stund varannan helg räknas inte.

• Snultan

Varför får barnen inte ta med surfplattan till deras mamma? Om ni köper en surfplatta till dom så är det väl DERAS surfplatta?

Föresten så tycker jag inte alls det är snålt med en surfplatta, men då ska det också vara deras surfplatta. 

• Anonym

Ja det var snålt. Surfplattan är ju lika mycket till dig själv...lillasyster lär ju pckså använda plattan men hon får även andra presenter!

Svar på tråden Är detta en snål julklapp till bonusbarnen om vårat gemensamma barn får..