• HJ81

Någon som faktiskt lyckats gå ner 10 kg på en månad och kan berätta för mig hur?

Citrus du och jag är i exakt samma situation. Jag är desperat efter att få gå ner i vikt men är så dockerberoende som det bara går. Kan bara inte sluta med godis och annat sött. Äter massor av chips och snabbmat också.. From i morgon ska jag skärpa mig, vi gör det tillsammans!!! Jag vet precis hur man ska äta och röra på sig för att gå ner, jag peppar dig gärna. Mitt problem är att jag tycker inte så mycket om den mat jag bör äta. Jag älskar de snabba kolhydraterna. När jag äter blir det säkert 90 % kolhydrater.. Men ska bättra mig nu.
    Mina tips:
    Börja varje dag med en promenad på 45 min i raskt tempo.
    Ät frukost, lunch, middag och 2 mellanmål. Små portioner men ändå så du blir hyfsat mätt. Ät enligt tallriksmodellen, välj magert kött och fullkornspasta/ris. Ät så lite du kan av kolhydratsalternativet. Inte för mycket frukt. Skippa alla sötsaker. Även juice, ketchup osv. Välj knäckebröd el nåt riktigt mörkt fiberrikt bröd framför vitt. Magrare mjölkprodukter. Försök att äta protein till varje måltid, även mellanmålen. Drick mycket vatten.
    Ta ytterligare en promenad på eftermiddagen/kvällen. Håll dig till lågintensiv träning så går du ner lättare. Börjar du träna hårt blir du lätt hungrigare och äter mer och du går upp av muskler + vätska som bindas i kroppen efter hårt träningspass. Inte så peppande när man bara önskar viktnedgång.
    Lycka till!!!

• HJ81

Hur gick det i morse TS? Jag gick upp 4.45 och promenerade i 40 min rask takt:) Jag känner mig superpigg idag!! Ska fortsätta med morgonpromenader helt klart. Nu jäklar ska dessa extrakilon bort!!

• HJ81

Det går inte bra alls för mig:( har ätit godis varje dag ändå. Fattar inte att det ska va så svårt!!!
    Va kul att det går så bra för dig i alla fall!!

Svar på tråden Någon som faktiskt lyckats gå ner 10 kg på en månad och kan berätta för mig hur?