Inlägg från: Majbebis2012 |Visa alla inlägg
  • Majbebis2012

Hon vägrar ta flaskan!

Haha, här har du en inbiten flaskförsökare. I över 3 månader har jag ivrigt försökt VARJE dag med flaska.
    Jag har. MAM, NUK, Avent, Esska, Meddela (170 spänn!Förvånad), olika pipmuggar.
    För varje sort har jag fler sugflöden,
    Jag har alla i silikon och latex

Jag har provat marknadens alla ersättningar, varm, ljummen och kall.
    Jag har testat pulver och tetra.

Mannen har testat, farmor &mormor.

Jag har blandat i goda fruktpureer.

Men icke.
    Ikväll lade jag i lite lite majsvälling och "väckte" han o gav han snabbt som ögat innan han fattade vad som händer. Totalt 110 ml ikväll.
    Men.. imorgon och inatt är nog pånytt en kamp.

Vill bara säga att det finns fler med ditt bekymmer, och när du väl kommer på ett dunderknep. Hör av dig ;.) 

• Majbebis2012
    AnnaLovisa skrev 2012-10-23 10:15:43 följande:
    Om du själv någon gång hade haft ett riktigt behov av att ge flaska skulle du inte ifrågasätta.
  • Majbebis2012
    Alexi skrev 2012-10-23 12:53:18 följande:
    Det kanske finns personer som tror att de har ett riktigt behov men kanske faktiskt behöver input att det går att klara sig utan.

Vi struntade i flaska och väntade tills sonen var stor nog att ta pipmugg istället.
    Jag vet inte.. Tror & tror?

Har man tänkt att förlägga föräldraledigheten hyfsat jämnt mellan föräldrarna och mamman snart ska börja jobba, så handlar det nog mer om att man vet.
  • Majbebis2012
    Alexi skrev 2012-10-23 15:16:37 följande:
    Fast om mamman ska börja jobba är det kanske lättare att pappan satsar på mat och struntar i flaskan tex. Om nu barnet inte vill ha flaska eller ersättning.
    Visst är det så det kommer få bli. Men det är tråkigt att missa modersmjölken/ersättningens fina fördelar
Svar på tråden Hon vägrar ta flaskan!