Inlägg från: AnnaLovisa |Visa alla inlägg
  • AnnaLovisa

Hon vägrar ta flaskan!

Har du provat olika sorters ersättning? Hon kanske inte gillar smaken. Jag har gett både semper, nan, hipp och nanpro, och även om min son tog alla så tyckte jag att de smakade ganska olika (semper va tex äckligast tyckte jag). Du kan även testa olika flaskor med olika nappar, det finns de som ska vara mer "bröstlika".

• AnnaLovisa
    Alexi skrev 2012-10-23 07:53:10 följande:
    Men varför är det så viktigt med flaska att man kämpar sig blå på det viset??
    Om du själv någon gång hade haft ett riktigt behov av att ge flaska skulle du inte ifrågasätta.
  • AnnaLovisa
    Alexi skrev 2012-10-23 12:53:18 följande:
    Det kanske finns personer som tror att de har ett riktigt behov men kanske faktiskt behöver input att det går att klara sig utan.

Vi struntade i flaska och väntade tills sonen var stor nog att ta pipmugg istället.
    Men åh va bra! Hur gjorde ni istället för att ge flaska?
  • AnnaLovisa
    Alexi skrev 2012-10-23 14:00:52 följande:
    Jag helammade fram till sex månader och sen började vi med smakportioner och vid nio månader lossnade hans intresse för mat på allvar. Han fick ju vatten i pipmugg till maten och då kunde vi även köra välling i pipmugg. Han får fortfarande välling med pipmugg när han snart är två år. Det svåra med pip är att hitta rätt storlek på flödet i förhållande till vätskan, det får ju inte komma för fort.
    Jaha, så du hade inget behov av att ge honom flaska innan?? Då är det ganska lätt att skippa flaskan.
Svar på tråden Hon vägrar ta flaskan!