Någon som vill följas åt under sprutbehandling?
Hej skriver denna tråd för er som, precis som mig, nyligen påbörjat eller ska börja med en sprutbehandling.
Jag vet att det finns åtskilliga trådar om det men det känns inte riktigt som att man får utrymme i en tråd osm funnits en tid och där folk redan "känner" varandra så jag skapar min egen lilla tråd där ALLA får utrymme...
jag påbörjade en gonal-f behandling den 20 augusti som tyvärr höll på ända fram till den 1 oktober eftersom läkarna endast smyghöjde pga riskerna för överstimulering. Den 1 oktober tog jag ovitriella i syfte att få ÄL och den 15 oktober precis fick jag mens, har aldrig och brukar aldrig annars få mens så det var en liten chock att få mens så på klockan dag 15, men samtidigt är det bra för nu vet jag inför nästa gång hur många dagar jag ska vänta innan jag tar grav test innan visste jag ju inte. Min BIM är alltså exakt på 15 dagen efter ÄL sprutan...
jag har nu påbörjat en ny sprutbehandling och fick börja med en högre ingångs dos denna gång på 75 (sist fick jag börja på 37,5 och köra på det i 2 veckor vilket var totalt meningslöst) min reaktionsdos var dock 125mg, dvs den dosen som väckte blåsorna :)
på torsdag den 25 ska jag gå och kolla om blåsorna växt till sig eller ej :)
kommer uppdatera och vore kul med nya vänner här :)