MsM84 skrev 2012-10-22 07:24:48 följande:
För att ge dig en känsla TS, så redigerade jag din dag till en dag som uppfattas som mer normal. Dock fortfarande väldigt intensiv eftersom ni pratar så mycket i telefon och på facebook också.
Främst, tjata inte om uppmärksamhet. Poängen med sms är att man svarar när man har tid.
Sen, tjata inte om kärleksförklaringar. För de flesta kommer det INTE naturligt att skriva att man älskar någon i varje eller vartannat sms. Tagga gärna ner lite själv också.
Låt honom leva sitt liv utan att kontrollera det. Ska han byta däck på bilen, låt honom göra det utan att behöva veta hur lång tid det tar och låt honom avsluta det utan att börja stressa honom om att du vill prata (som mest, om han är upptagen och ni inte har pratat om att han ska höra av sig sen kan du skicka ett sms och be honom ringa när han är klar). Vet du att han ska sova tidigt tycker jag INTE att det är ok att ringa honom kl 23.
Sist men inte minst, INGET DÄR GÅR ATT TOLKA SOM ATT HAN HAR TAPPAT INTRESSET FÖR DIG. Däremot är det väldigt förståeligt om han känner sig kvävd för du kräver att han ägnar varje ledig sekund åt att titta på mobilen och ge dig uppmärksamhet. Man ska höra av sig för att man vill, inte för att man måste. Du ger inte honom en möjlighet att höra av sig för att han vill.
Ojdå, inte ens det där anser jag vara normalt. Hade känts too much helt enkelt. Om man verkligen behöver vara så "på" med så många snuttesnack och hjärtan och crap så är det nog inte så mycket äkta vara bakom som skulle överleva utan ständigt tjat om det. Känns så i varje fall.