• Hazmania

IdéTorka, vill fria till flickvän men hur?

Såhär på småtimmarna ligger det och gnager mig, hur jag ska göra detta. Jag älskar flickan min, vi väntar vårt första barn ihop och jag känner att det är henne jag vill leva med. Frågan är då, hur friar man?

Vi har pratat lite lätt om det, och båda vill gifta sig för eller senare. Vi tycker båda det inte är något tvång att skynda på själva giftemålet och ha bråttom dit direkt. Men att förlova oss nu och gifta oss längre fram vore mysigt tycker jag. Så jag har tänkt fria till damen min.

Hur ska man göra ? Hur får man fram det på ett bra sätt ?

Gå ut och äta på någon fin restaurang, känns så himla uttjatat och vanligt. Jag önskar mig därför lite tips på idéer för hur man gör detta bra.

Jag vill göra något eget och annorlunda, men något litet tips kan ju leda in en själv på någon bra idé och så lyckas man komma på något bra.
    Jag har hittat ring till henne, så det är att hitta ett bra tillfälle för det hela också.

På BB lär ju inte funka så bra i alla fall känner jag. hihi Tungan ute

• Svar på tråden IdéTorka, vill fria till flickvän men hur?
  • Lätt

Åh! Vad härligt! Det händer inget speciellt i era liv snart? (Bortsett från barn osv). Själv önskar jag att min sambo ska fria till mig på toppen av ett fjäll som vi ska vandra upp för. Det hade varit romantiskt... :) Så fria på ett fint ställe, i ett fint sammanhang? (Dvs. Valla inte bara ut henne till något ställe).

• Lena

Spontant är bäst tycker jag. Min man gick ner på knä och höll fram ringen en morgon innan jobbet när jag satt framför datorn.

• maaammaaa
    Nalle Gå ner på knä. VIKTIGT. Att ge råd är värre eftersom de borde vara din egen fantasi involverad. ok, någon Deathmetal skiva på högsta volym med dig vrålandes i läder och nitar med löshår och smink - UNTIL DEATH US PART! är en rätt osäker metod, men det beror på tjejen.

Kanske du kunde slå in ringen obs synligt, i en Belgisk chokladask och fira med en stor vacker blombukett, choklad och blommor som du valt själv och som du vet att hon tycker om. Det kan ju hända att hon ser lite trött ut inför kameran när ni nått toppen av berget, (har egna minnen av toppen på en hoppbacke). Att ta sig upp var lätt men håret flög åt alla håll. Sedan gick det bara neråt, inte så mycket att se framemot direkt.TystNåväl efter att ha sagt det så minns en praktisk sak, ringen/smyckena ska inte ha stora ingröpningar på insidan där smuts kan fastna. Hoppas ni blir lyckliga.

Och.....skulle det hända, att hon inte vill så kan det vara tacksamt att inte göra det på en restaurang utan där ni kan vara ostörda inför eventuella känslosvall.

sen har ju tjejer en slags förhoppning om att man ska vara trogen också så om du känner att du vill leva med henne hela livet så borde ni tillsammans staka ut gränserna om vad som är förbjuden frukt och vad som är tillåtet, om det innebär att svära henne evig trohet och det är ju ofta det som det handlar om. Är du inte villig att acceptera det hon menar med trohet är det en svag grund att stå på men eftersom hon är gravid är det slugast att gifta sig för din del. Lycka till.
  • Freja03

Min pojkvan (nu make) gjorde det spontant en formiddag. Han hade ringen och tog med den utifall det skulle kannas ratt. Sa nar vi satt dar pa uteserveringen i hamnen och skulle borja ata sa friade han. Jatteromantiskt tyckte jag da vi alltid gillat platsen och for att det bara kandes ratt. Det ar desutom svart att overraska mig, sa hade han planerat nagot speciellt hade jag genomskadat det.

• kickan89

Har det blivit något frieri? Annars kanske det vore lättare att ge tips om du skriver lite om hur hon är och vad hon gillar? Själv skulle jag tycka att det kändes obekvämt och fånigt om sambon gått ner på knä, vill hellre ha det avslappnat medan vi gör något som vi båda tycker om. Jag hade nog velat ha en hint om att göra mig lite fin innan också så att jag slipper tänka tillbaka på minnet och komma ihåg att jag kände mig ful eller halvdan haha. Men det viktigaste är att jag får förlova mig med just min sambo så för mig hade det inte spelat så stor roll vad vi gjorde så länge det inte var i en obekväm situation för mig, typ inför massa folk eller på något överdrivet sätt men det är ju olika vad man vill. Jag gillar enkelt medan många andra tjejer gärna vill ha något stort och annorlunda så det beror ju på hur hon är som person. Jag hade mer än gärna bytt ringar hemma till tända ljus och mys eller på ett vackert ställe utomhus med något varmt att dricka :)

Svar på tråden IdéTorka, vill fria till flickvän men hur?