Inlägg från: Anonym (,,,,) |Visa alla inlägg
  • Anonym (,,,,)

Ok att misshandla en blottare ?

Blottare är till 90 % rädda och ute efter att bara få uppmärksamhet.. Dom är sällan en fysisk fara för dom han blottar sig mot. Däremot så kan den person som blir utsatt för det få det jobbigt psyskiskt..

Men för det ger det ingen rätt att misshandla någon, det är aldrig rätt. Det måste finnas andra sätt att förhindra brott än att sparka skiten ur dom..

Jag har lite erfarenhet av just blottare då det visade sig att min exman hade utsatt andra för det. Så jag har gått i terapi tllsammans med honom, fick lära mig en hel del ..

Ska inte påstå att jag då mådde bra, jag mådde skit och var så sjukt äcklad när jag fick samtalet om det här..

• Anonym (,,,,)
    Anonym (ACAB) skrev 2012-10-22 08:57:24 följande:
    Nej, man botar dem inte, men man stoppar dem tillfälligt i sitt sjuka beteende. Eller anser du att man skall låta dem hållas och ringa polisen som kommer dit  20 min senare då han inte är kvar?
    En blottare behöver få hjälp av psykolog för att komma över sitt beetende.. Att misshandla ngn är som sagt aldrig rätt.. Så att se till att hålla fast ngn i 20 min tills polisen är ett bra sätt eftersom personen då är ett steg närmare att få hjälp.
  • Anonym (,,,,)
    Anonym (ACAB) skrev 2012-10-22 09:10:39 följande:
    Det är en gammal myt som säkert är skapad av blottare själva för att de skall få vara ifred.
    Blottare begår ofta även andra typer av sexualrelaterade brott som ofredande (taffsande) och våldtäkt. 

Det där är skitsnack, som jag skrev har jag pratat med en psykolog just för att min exman utsatte andra för det här. Blottning handlar om uppmärksamhet i det stora, och det går att med hjälp av terapi komma bort från sånt beetende.

Sen självklart finns det undantag, men för att du blottar dig betyder det inte att du är en våldtäksman.

Men om du tar till våld för att du anser att det är enda sättet att lösa situationen utan att pröva ngt annat så är det kanske du som har en störning.. Funderat på det??    
  • Anonym (,,,,)
    Anonym (ACAB) skrev 2012-10-22 09:11:50 följande:
    Du tror på fullt allvar att en blottare låter sig hållas fast i 20 min utan att göra motstånd tills polisen kommer? Då blir det med automatik handgemäng och då menar du att man skall låta honom vara?

Testat??? Oftast är blottare väldigt rädda människor.. Tror du verkligen att det är tuffa och självsäkra män som springer omkring och blottar sig???
Svar på tråden Ok att misshandla en blottare ?