Fvp är gjort, nu en veckas väntan
Vänta och oroa sig, känns som det är allt vårat liv består av just nu. Idag har vi gjort fvp och det var minsann ingen trevlig upplevelse, för det första var det oerhört ångestframkallande, visste hur jag skulle göra in i det sista. Fick träffa världens mest omänskliga läkare som inte brydde sig ett dugg om mina tårar och min rädsla. När det väl skulle göras så misslyckades första försöket, HEMSKT att behöva göra om det. Frågade b l a om det innebar större risk för mf då han blev tvungen att sticka 2 ggr, han svar: " Det ska det nog inte göra, tror jag" Bra svar va???!!
Vid andra sticket fick han verkligen gröta runt i magen för lyckas,gjorde otroligt ont, han förklarade detta sedan med att han tagit för kort nål, tar man inte det säkra före det osäkra? Dessutom kom det med blod från mig i provet, det berodde på att de ej släppte på trycket när han drog ut nålen som det borde ha gjort och detta gjorde oxå svinont :(
MEN..det positiva då, nackspalten var betydligt mindre idag än för 2 veckor sedan vilket är väldigt bra, allt annat såg oxå bra ut och barnet har vuxit som det ska, fostervattnet var klart och fint så allt det känns ju skönt! Fick tid för kombinerat RUL och riktat UL den 12/11 som ska utföras av läkare istället för bm. När vi skulle gå sa bm, Vi ses till våren! Hoppas hon har rätt <3
Nu väntar vi först och främst på provsvaret, kommer antingen på fre eller mån eller så ringer telefonen och det hoppas vi INTE!!!!Känns trots allt skönt att ha det gjort och ångesten släppte en aning när det hela var klart.
Håll väldigt gärna tummarna för oss nu! Kram