• Anonym

Gynokolog

Måste man gå på någon form av gynokologundersökning när man är runt 20?

Tänk om man är oskuld då har man ju inga sjukdomar.,
    Vad händer om man vägrar ?

Jag vill inte att en gammal tant kör in en hand i mig !  dit går jag inte förän den dagen jag är gravid.    

• Svar på tråden Gynokolog
  • Anonym

Det är frivilligt att gå dit. Sen är inte alla gynekologer gamla tanter heller, det finns unga kvinnor, unga män och gamla gubbar också.

• Anonym

Cellförändringar kan du få som oskuld också.

Men nej, ingen kommer tvinga dig, du behöver inte ens avboka när de kallar dig för cellprov, det är helt frivilligt. 

• Anonym (tjej)

Vaaa?! är dom gubbar ? men vafan jag bokar tid nu hahah

• Veritas18

För det första heter det gynekolog.

För det andra handlar det inte bara om könssjukdomar. Som någon annan nämde så kan du råka ut för cellförändringar men också andra saker som ex. svamp (då du kan behöva medicin), framfall och amenorre (jupp kolla upp det)

Men som sagt. Det är frivilligt att gå dit ingen tvingar dig. Men smartast vore om su läser på lite eftersom du verkar väldigt ognorant om du tror att endast gravida går till gynekologen.

• Anonym
    Veritas18 skrev 2012-10-22 14:19:31 följande:
    För det första heter det gynekolog.

För det andra handlar det inte bara om könssjukdomar. Som någon annan nämde så kan du råka ut för cellförändringar men också andra saker som ex. svamp (då du kan behöva medicin), framfall och amenorre (jupp kolla upp det)

Men som sagt. Det är frivilligt att gå dit ingen tvingar dig. Men smartast vore om su läser på lite eftersom du verkar väldigt ognorant om du tror att endast gravida går till gynekologen.
    ognorant...?
  • Veritas18

Haha ignorant ska det ju va. Kör en liten Maria Montazami där jag sticker in med ett engelskt ord. Fab va?

• Anonym
    Veritas18 skrev 2012-10-22 14:31:42 följande:
    Haha ignorant ska det ju va. Kör en liten Maria Montazami där jag sticker in med ett engelskt ord. Fab va?
    Lite ironiskt när du rättade Ts stavfel...Drömmer
  • Veritas18

Jag vet! Attans. Men jag skrev min 1 gång. Inte 2 ggr. Plus att jag vet varför man går till gynekologen. *oh snap!*

• Fia 28

Nej man måste inte gå till gynekologen när man e 20. Är 29 nu och har varit dit en endaste gång och det var på papa-prov när jag fyllde 25, och då är det ju inte ens en ordentlig undersökning utan de tar bara provet och that's it.

• Meria

Jag fick kallelse till cellprov när jag var 23, så du kanske får gynundersökning där nånstans om du inte hunnit innan. 

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & Mika -12 (,¨)
  • Anonym
    Veritas18 skrev 2012-10-22 14:31:42 följande:
    skulle ognorant vara engelskt?
  • Mio
    Anonym skrev 2012-10-22 13:53:33 följande:
    Cellförändringar kan du få som oskuld också.

Vad grundar du den informationen på? De gyn. jag har pratat med har hävdat det motsatta nämligen.
  • Mio

Innan du fyller 23 kommer du inte ens bli kallad så nej, det behöver du inte. Du behöver inte gå efter det heller om du inte vill, även det är bra att gå dit så att man vet att allt står rätt till.

Svar på tråden Gynokolog