Misslyckad sterilisering?
Hur pass vanligt är det egentligen? Har fått för mig att det inte är speciellt vanligt att operationen misslyckas. Min man gjorde den här operationen för 8 månader sedan, eftersom vi gemensamt kommit fram till att vi definitivt inte ville ha fler barn. Före operationen pratade läkaren med oss och påpekade att man skulle iaktta försiktighet under dom första tre månaderna pga. att det kunde finnas några "aktiva" spermier kvar, sen efter dom tre månaderna skulle det vara bara att tuta och köra som vi båda förstod det ;)
Sen efter några veckor skulle han lämna sitt första spermieprov, i luckan när han lämnar informerar dom att om dom skulle hitta några livsdugliga ska dom höra av sig. Veckorna går och vi hör ingenting, tror då att allting är grönt och vi kanske kan chansa bara vi är försiktiga, så vi har sex (avbrutet) Och tycker att det borde vara lugnt med tanke på att även om det ska finnas nån livsduglig kvar så borde det vara lugnt eftersom han inte kom i mig, jag har heller aldrig haft särskilt lätt för att bli gravid.
Några veckor senare drar symtomen igång och jag tror inte det är sant, i samband med det ringer läkaren och bekräftar att spermieprovet visat levande spermier. Graviditetstestet bekräftar mina misstankar. Jajamen, gravid igen. Jag funderade på abort men valde sen att behålla barnet och nu när vi haft tid att smälta nyheten så ser vi nästan fram emot det trots allt.
Men själva grejen är att nu, 8 månader efter operationen tyder allt på att operationen misslyckats, därav den oplanerade graviditeten. Antagligen skulle inget ha hänt om bara operationen fungerat. Nån som har nån som helst aning vad vi kan ha för rättigheter i detta kaos? Mycket tankar som snurrar omkring numera :)