• Anonym

Gå ner i vikt med enbart ägg!?

Har funderingar på att försöka gå ner i vikt, och ägg ju både nyttigt och mättande. Läste någonstans att någon gått ner i vikt med enabrt ägg.

Vad tror ni kan det funka? Hur många kalorier innehåller ett ägg?

Ge mej råd!   

• Svar på tråden Gå ner i vikt med enbart ägg!?
  • Anonym

Nej usch...
    Ät mycket protein, lite fett och väldigt lite kolhydrater. Sen rör du på dig.

• Scream2

Efter några dagar lär du bli illamående och inte vilja äta alls

Men skippa kolhydraterna och ät mkt ägg men även annat så ska du se att det funkar bättre! 

• Sweno

Funkar fint, men du lär ju bli sjukt less redan efter ett par dagar

• Anonym (ush)
    Anonym skrev 2012-10-23 10:14:58 följande:
    Nej usch...
    Ät mycket protein, lite fett och väldigt lite kolhydrater. Sen rör du på dig.
    ush, såna här svältdiet blir man alltid fetare av i längden. Jag har testat denna variant, men var konstant hungrig och orklös, tänkte på mat hela tiden. Gick ändå inte ner i vikt. Vet du varför? jo, för min kropp behöver energi från fett! Testa lchf istället! Jag har aldrig mått bättre, och energi är på top! plus att jag går ner i vikt utan ens träna!

Och förresten går du faktiskt upp i vikt av för mycket protein!

Förresten borde alla läsa denna fantastiska boken:
    Matrevolutionen : ät dig frisk med riktig mat av Andreas Eenfeldt
    www.bokus.com/bok/9789174241297/matrevolutionen-at-dig-frisk-med-riktig-mat/
  • Anonym (Wildrat)

Äggdiet funkar förutsatt att du äter tillräckligt mycket och inte tröttnar. Läste en gång om en gubbe på ett ham nånstans. Han åt bara ägg, ett par kartonger om dagen och mådde finfint. Ägg innehåller nästan allt vi behöver, det enda som fattas är c-vitamin. Men ät lite paprika en gång om dagen så fixar det sig också.

Tv-kocken Nigellas man ska tydligen ha gått ner en hel del i vikt med äggdiet.  

• emelielj

Har läst någonstans att det inte är bra att äta för mycket ägg (minns inte var), men jag funderar starkt på att testa att endast äta ägg. Om ändå många gjort det och gått ner!
    Ägg i alla former då?
    Kaviar är ju inte nyttigt och stjälper väl mer än vad det hjälper men det hade gjort det hela mycket godare!

• Anonym
    Anonym (ush) skrev 2012-10-23 10:35:02 följande:
    ush, såna här svältdiet blir man alltid fetare av i längden. Jag har testat denna variant, men var konstant hungrig och orklös, tänkte på mat hela tiden. Gick ändå inte ner i vikt. Vet du varför? jo, för min kropp behöver energi från fett! Testa lchf istället! Jag har aldrig mått bättre, och energi är på top! plus att jag går ner i vikt utan ens träna!

Och förresten går du faktiskt upp i vikt av för mycket protein!

Förresten borde alla läsa denna fantastiska boken:
    Matrevolutionen : ät dig frisk med riktig mat av Andreas Eenfeldt
    www.bokus.com/bok/9789174241297/matrevolution.../

Dååt du helt fel. Det är absolut ingen svält att dra ner på fett och kolhydrater, och istället öka på med proteiner. Det är ju tvärtom! Det är på det som du blir mätt, ser till att muskler inte försvinner och orkar träna?
  • Anonym (ush)
    Anonym skrev 2012-10-23 10:55:02 följande:

Dååt du helt fel. Det är absolut ingen svält att dra ner på fett och kolhydrater, och istället öka på med proteiner. Det är ju tvärtom! Det är på det som du blir mätt, ser till att muskler inte försvinner och orkar träna?
    det är du som har fel. Fett är mest energikoncentrerade du kan äta. Jag talar om min egen erfarenhet. Jag var konstant hungrig när jag gick på det diet du förespråkar. Protein gjorde mig hungrig och jag svälte! Och nej, muskler försvinner inte av NORMAL mängd protein, man behöver absolut inte överdosera på protein om man nu inte är body builder, vilket jag tror knappast ts är.
  • Anonym
    Anonym (ush) skrev 2012-10-23 10:59:14 följande:
    det är du som har fel. Fett är mest energikoncentrerade du kan äta. Jag talar om min egen erfarenhet. Jag var konstant hungrig när jag gick på det diet du förespråkar. Protein gjorde mig hungrig och jag svälte! Och nej, muskler försvinner inte av NORMAL mängd protein, man behöver absolut inte överdosera på protein om man nu inte är body builder, vilket jag tror knappast ts är.

Nej jag har absolut inte fel. vill man gå ner i vikt så är ett bra sätt att minska fett och kolhydrater, och öka proteinet. och såklart röra på sig. Det handlar inte om svält, man kan landa på ca 1500 kalorier per dag, bara man rör på sig. Behöver inte vara något avancerat, promenader är toppen.

Man behöver itne äta extremt för att man väljer att dra ner på kolhydrater och fett. 
  • Anonym (ush)
    Anonym skrev 2012-10-23 11:10:15 följande:

Nej jag har absolut inte fel. vill man gå ner i vikt så är ett bra sätt att minska fett och kolhydrater, och öka proteinet. och såklart röra på sig. Det handlar inte om svält, man kan landa på ca 1500 kalorier per dag, bara man rör på sig. Behöver inte vara något avancerat, promenader är toppen.

Man behöver itne äta extremt för att man väljer att dra ner på kolhydrater och fett. 
    Det är ett ännu bättre sätt att gå ner i vikt genom öka på Fett, normal mängd protein, och minimal kollisar. Det är oxå myt att man gå ner i vikt av träning. Viktnedgång är ca 90% kost, och 10% träning. Äter man rätt, behöver man inte träna för att gå ner i vikt.

Jag har varken tid o lust att övertyga dig, du kommer förstå nångång i framtiden. Eller läs boken jag länkade. De information du har är föråldrade.
Svar på tråden Gå ner i vikt med enbart ägg!?