• Anonym

Gå ner i vikt med enbart ägg!?

Har funderingar på att försöka gå ner i vikt, och ägg ju både nyttigt och mättande. Läste någonstans att någon gått ner i vikt med enabrt ägg.

Vad tror ni kan det funka? Hur många kalorier innehåller ett ägg?

Ge mej råd!   

• Svar på tråden Gå ner i vikt med enbart ägg!?
  • Anonym
    Anonym (ush) skrev 2012-10-23 11:14:24 följande:
    Det är ett ännu bättre sätt att gå ner i vikt genom öka på Fett, normal mängd protein, och minimal kollisar. Det är oxå myt att man gå ner i vikt av träning. Viktnedgång är ca 90% kost, och 10% träning. Äter man rätt, behöver man inte träna för att gå ner i vikt.

Jag har varken tid o lust att övertyga dig, du kommer förstå nångång i framtiden. Eller läs boken jag länkade. De information du har är föråldrade.

Hahahahahahaha.
  • Anonym

Men ni som tror på "äggdieten" hur många ägg om dagen ska man äta? Började min frukost med tre ägg. Vad tror ni?

• Langka

Ca 20 ägg ger 1600 kcal vilket ofta är lagom för viktnedgång.
    Dock innehåller gulan en hel del kolesterol och 20 ägg blir ju en hel del.. För att inte tala om tråkigt! Lägg till lite keso och grönsaker så spär du ut det utan att få lite variation och färre ägg.

Tycker dock detta låter rätt knäppt överhuvudtaget, men det kanske passar för dig :) Lycka till! 

• Anonym

Genom att äta ensidigt så går man ner i vikt. Äter du bara bannaner, så går du ner i vikt. Äter du bara kladdkaka, så går du ner i vikt.

• piece of me
    Anonym skrev 2012-10-25 17:38:04 följande:
    Genom att äta ensidigt så går man ner i vikt. Äter du bara bannaner, så går du ner i vikt. Äter du bara kladdkaka, så går du ner i vikt.
    Nja, känns inte riktigt som det funkar. Äter man bara pizza, och då tre pizzor per dagen, så lär man inte gå ned i vikt osv. 

Kalorier in vs kalorier ut gäller alltid. 
  • Anonym
    piece of me skrev 2012-10-25 17:40:02 följande:
    Nja, känns inte riktigt som det funkar. Äter man bara pizza, och då tre pizzor per dagen, så lär man inte gå ned i vikt osv. 

Kalorier in vs kalorier ut gäller alltid. 

Det är precis det man gör. Är inte bra viktnedgång eftersom du äter ensidigt. Men ner i vikt går man.
  • piece of me
    Anonym skrev 2012-10-25 17:40:31 följande:

Det är precis det man gör. Är inte bra viktnedgång eftersom du äter ensidigt. Men ner i vikt går man.
    Skulle du vilja äta tre pizzor per dag för att bevisa detta? För jag kan lova dig att det inte funkar.
  • Anonym
    piece of me skrev 2012-10-25 18:23:31 följande:
    Skulle du vilja äta tre pizzor per dag för att bevisa detta? För jag kan lova dig att det inte funkar.

Det fungerar.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-25 18:23:50 följande:

Det fungerar.
    Nope. Du såg aldrig "Supersize me" förstår jag.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-25 18:30:24 följande:
    Nope. Du såg aldrig "Supersize me" förstår jag.

Har testat och det fungerar.
  • piece of me
    Anonym skrev 2012-10-25 18:32:28 följande:

Har testat och det fungerar.
    Grattis, då brände du mer än du fick i dig. Måste vara en jävla ämnesomsättning! 
Svar på tråden Gå ner i vikt med enbart ägg!?