Inlägg från: Lisa med barn |Visa alla inlägg
  • Lisa med barn

Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...

Emeliie89 skrev 2012-10-24 10:30:42 följande:
    Var med om samma sak för ett par månader sen när jag lämnade mitt barn på dagis. Alla hade precis gått och där stod vi. Han fick va med några fröknar som var kvar på dagis. Blev så ledsen och chockad att jag fick tårar i ögonen men förvisso var jag gravid och överkänslig. Hur som helst är det inte okej, man inväntar ALLA innan man går iväg.

Jag hoppas att ni tog upp det med ansvariga. Hur gick det? Har de bett om ursäkt och bättrat sig?
  • Lisa med barn
    Sugarbabe skrev 2012-10-24 12:15:47 följande:
    Vet hur det känns ts.

Min dotter hade tider samma som ditt barn, men på onsdagar brukar de gå på utflykt och då kl.9
    dagen innan så frågade jag om det blir någon utflykt, och de sa nej, det var kort om folk så utflykten var inställd.
    Jag sa att då kommer jag till 10 som vanligt vilket var okej för dom.

På morgonen åkte vi dit och då märker jag som du att det är tomt. En personal från en annan avd kom fram till mig o sa att dom gick på utflykt för en timma sen ungefär, o att dom inte skulle vara tillbaka på minst en timma till... Valet va mitt om jag ville åka runt i byn o leta upp dom, eller lämna dottern ensam med 1 åringarna...

Hon ville ju naturligtvis på utflykt hon oxå så ja fick ju åka runt o leta.. visste att dom skulle vara i skogen (nån skog) 
    Letade i 25 minuter innan jag hittade dom...

Så jävla besviken man blir... tårarna brände bakom ögonlocken... och INGEN på förskolan verkar fatta vad jag blir upprörd över...

så dåligt!              
    Har du pratat med rektorn? Denne borde ta detta på allvar. Anser att de brister både i kommunikation och ansvar.
  • Lisa med barn
    Cecilia9 skrev 2012-10-24 14:05:04 följande:
    Nej TS, det är inte OK av dom att göra sådär.
    Men jag tycker att du ska lugna ner dig lite, för jag kan inte föreställa mig att de gjorde detta med flit mot din son.
    Så nämn det bara för dom nästa gång, att de glömde din son och att du vill att det inte får hända igen. Så är allt okej. Ingenting du behöver ut och skriva om på familjeliv.

Vi kan alla göra misstag, och jag är helt säker på att detta bara var den mänskliga faktorn.

Ha det bra!

Hade du varit lika lugn om ditt barn hade blivit bortglömt? Nej, det är inte OK av pedagogerna att var så ansvarslösa och det ska tas upp med deras chef. Vad händer nästa gång? Att han blir bortglömd i skogen?  
Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...