• Anonym (Citronen)

Sur som en citron i underlivet!

Jag har ett trist problem som jag egentligen inte vet hur länge jag har haft. Jag hade oralsex med min man efter att han varit inne i mig och usch vad det smakade SURT! Surt som citron alltså. Jag har inte direkt några flytningar, möjligen lite vitaktiga om man kollar med ett finger upp i slidan. Varför är jag så sur och vad kan man göra åt det?

Jag har använt Lactal tidigare några gånger eftersom jag haft lite klåda, och Pevaryl när jag haft svampliknande flytningar och lite klåda. Detta har hjälpt mot de symptomen. Vad göra för att inte vara sur då?? Det kan inte vara gott att gå ner på mig... maken har inte sagt nåt.

• Svar på tråden Sur som en citron i underlivet!
  • Anonym (bra)

grattis, du har låg ph vilket är normalt och bra.

• Anonym

Det brukar väl snarare uppstå problem om man inte är lite sur i underlivet. Det ska vara lågt pH om man vill undvika svamp och liknande.

• Anonym

Är du verkligen sur som en citron, då får du nog pallra dig till gyn för så illa ska det inte vara. Däremot är det normalt och mycket bra att vara lite syrlig i underlivet

• Anonym (Citronen)

Nope, inte syrlig utan SUR. Inte mysigt syrlig utan så att det nästan drog i käkarna av smaken. Hm. Får väl ta en sväng till gyn.

• Caysa

Fast med mycket svamp upp i slidan så smakar det surt, som citron

• Anonym (bra)
    Caysa skrev 2012-10-23 11:17:36 följande:
    Fast med mycket svamp upp i slidan så smakar det surt, som citron
    Det har jag svårt att tro. Man få svamp av för högt ph-värde.
  • Anonym (Citronen)

Kanske ska köra en kur Pevaryl igen då? Om svampen sitter högre upp? Men jag har ingen klåda...

• Caysa

Svamp kan visst smaka surt! Jag sa inte att pH indikatorn skulle visa surt pH
    Jag har en historia med mkt svamp i underlivet och både jag och sambon vet precis hur surt det smakar när svampen gått överstyr! Jag får endast svamp högt upp i underlivet, så jag märker det inte alltid själv

• Caysa

Kontakta din VC eller GYN det finns bättre saker än pevaryl att få utskrivet på recept

• Anonym (Citronen)

Caysa, vad gör du åt svampen?? Vagitorier?

Svar på tråden Sur som en citron i underlivet!