• Sisko

Sundsvalls förlossning och BB?

Så finns det några erfarenheter som talar gott om dessa ställen? 
    Har nu suttit och googlat mig igenom Lex Maria anmälningar, dödsfall, syrebrist osv osv...
    Samt den dåliga eftervården.
    Några positiva erfarenheter söks, el om man skall sätta sig i ett annat län när förlossningen närmar sig.. 

• Svar på tråden Sundsvalls förlossning och BB?
  • sanlun

Jag har fött mina två där och ska föda där igen i januari. Ingen kritik alls har jag fastän andra förlossningen var under sommaren då det var som mest hektiskt. Bra och trevliga barnmorskor som hjälpte till bra, lyssnade och peppade!!

BB är superbra där. Mysigt och alla är trevliga!

• Sisko

:) Får då hoppas på samma upplevelse som du... Ska ha nu i slutet av dec så... spännande... 

• NathalieMio

Har 3 positiva förlossningar därifrån.
    Precis som sanlun skrev är det trevlig personal och superfint BB där.
    Dom lyssnar bra på mamman, snälla och omtänksamma

Nathalie-06, Mio-08, Milla-11
  • Sisko
    NathalieMio skrev 2012-10-24 17:47:36 följande:
    Har 3 positiva förlossningar därifrån.
    Precis som sanlun skrev är det trevlig personal och superfint BB där.
    Dom lyssnar bra på mamman, snälla och omtänksamma
    Det gillas att höra... Så då kan jag släppa på mina nerver lite :D *ler* 
    tack så mycket!  
  • Linda 995

Hej !

Jag har haft mina två förlossningar på sundsvalls sjh och det har fungerat bra. Jag känner att jag är i trygga händer om jag stannar och har min tredje förlossning här i sundsvall. Har BF 9 januari 2013.  Men kommer att vara i sthlm under jul...mer orolig om min förlossning startar där eller på vägen nånstans. Hoppas att jag hinner hem igen innan dess. Ser ingen anledning för dig att oroa dig över att förlösas i Sundsvall. De har dessutom ett patient hotell som e toppen som man kan bo några nätter på efteråt (om det inte e fullt, vilket det sällan är) för att återhämta sig, få mat serverad och lära känna det nya barnet och få till amning och annat innan man far hem.  :)

/Linda.

• sanlun

Linda 995 - kul att du också ska få en till i januari. Min/vår är beräknad till den 22:a :)

• Anastaziah

TS har du haft din förlossning ännu? Vad har du isåfall för erfarenheter, ska eventuellt föda på Sundsvalls sjukhus jag med fast i April.

Är det någon som vet vad det är för rutiner med K-vitamin sprutan och livmodersammandragande medel?

Och är det någon som vet om man får föda i badkar eller i duschen där? =)

Gör som havet våga!
  • blåbär02

En till som undrar om du fött än? Och hur gick det? =)

Har hört så mycket mixat om Sundsvalls förlossning och sjukhuset över lag, så lite nojjig är man.

Skulle gärna åka till Sollefteå då jag bara hört bra saker där, men dom saknar barnläkare dygnet runt och skulle nåt gå snett så är inte det så kul om man måste vänta på juren.. =/ Så det blir Sundsvall.

• Sisko

Jaaag har fött bara missat att vara inne hära :) *ler* 
    12.12.13 födde jag min son på sundsvalls sjukhus... :D
    O jag har bara bra erfarenheter, de är duktiga och bra där...
    Snälla och ja allt... O de ser till ens bästa med... Hade lite komplikationer i efter hand med sonen min, men de ordnades snabbt samt att de är i kontakt med en efter att man kommit hem för att höra att allt går bra!

...  Trots all smärta och ja, så var personalen underbar, o jag hade nog tur att de var bara jag och en till som födde på luciadagen, så man hade som personal på plats :D *ler*

... Ring dem o fråga om dusch o bad möjligheter, de ger dig svar...
    Jag tog som o födde i sängen o tänkte ej längre än de... *ler*  

• Alexandra 013

Jag födde där den 27:e Januari 2014 och hade bara bra upplevelse därifrån. Blev bra och proffsigt bemött, bra vård och sambon blev bra omhändertagen också. Gillar hur avd ser ut efter ombyggnaden av rummen Tyst

• Sisko
    Alexandra 013 skrev 2014-06-29 21:40:09 följande:

Jag födde där den 27:e Januari 2014 och hade bara bra upplevelse därifrån. Blev bra och proffsigt bemött, bra vård och sambon blev bra omhändertagen också. Gillar hur avd ser ut efter ombyggnaden av rummen Tyst

Det låter ju toppen de :D

Födde där själv 13/12/12 och ja du har rätt de var profsiga :D *ler* Skall tillbaka nu i okt med nr 5

Svar på tråden Sundsvalls förlossning och BB?