• Anonym (okunnig make)

Har jag köpt fel knipkulor (kniphjälp till frun)

Hej

Min fru har efter förlossning haft problem med läckage. Jag har nu köpt in ett par knipkulor åt henne som hjälp då en vännina till min fru tipsat. Det blev dessa:
    http://www.intimera.se/svarta-karlekskulor-60.html

När jag sedan kikade runt lite på forumet för att få mer info hur man ska göra undrar jag om jag köpt fel. Nån tråd sa att om de var stora (3-4cm i diameter) så ska det vara en liten kula i dem som gör att det tränas. Någon sådan har inte de jag köpte. Eller så skulle de vara små så att man fick kämpa för att hålla kvar dem.

De jag köpte är 3,5 cm och har inte någon extra kula inuti. Är de helt fel om man ska göra bäckebottenträning? Eller kan dessa användas till detta? Hur? Går man bara runt och tränas utan att man vet om det? Eller sker det mer medvetet?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Har jag köpt fel knipkulor (kniphjälp till frun)
  • NHult

Dedär ser ju nästan ut som en sexleksak,

Är det någon vikt på dom ?
    vitsen är ju att man ska få jobba lite med muskelaturen för att de inte ska trilla ur
    detdär gummisnöret imellan ser ut som om det håller isär kulorna är ju inte meningen det heller
    om det ska vara för träning av muskelaturen  

Bloggar lite här på FL <3
  • teknikfreak

Något liknande det där har jag och de köpte jag också för att träna bäckenmusklerna. De är rätt stora och trots att man använder glidmedel så är de förrädiskt lätta att gå omkring med. Mina lät dock lite eftersom det är någon tyngd eller något i dem som gör att de hela tiden rör sig när man själv rör sig så det var/är ingenting man vill ha när man är bland folk. Trots detta så tränas musklerna, hon(du) kommer märka att hon blir bättre och bättre i knipmusklerna och att man faktiskt kan få lite träningsvärk av de där kulorna :) 

I början vet jag att jag gick omkring med dem och tyckte att det var ett stort skämt, inte tusan kunde det hjälpa när jag inte märkte av dem men så hade jag dem lite för länge en gång och insåg hur trött i musklerna jag var, höll på att tappa ut dem innan jag hann in på toa för att ta ut dem :)

Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • Anonym (okunnig make)

Ajdå. Det låter ju inte bra. Eller, jo, sexleksak kanske inte är helt negativt men det var ju inte det som var syftet med kulorna.

Är de värdelösa som träning, kan man lika gärna köra med "vanliga knipövningar" (även om de verkar ha funkat sådär)?

• Anonym (okunnig make)
    teknikfreak skrev 2012-10-23 15:05:45 följande:
    Något liknande det där har jag och de köpte jag också för att träna bäckenmusklerna. De är rätt stora och trots att man använder glidmedel så är de förrädiskt lätta att gå omkring med. Mina lät dock lite eftersom det är någon tyngd eller något i dem som gör att de hela tiden rör sig när man själv rör sig så det var/är ingenting man vill ha när man är bland folk. Trots detta så tränas musklerna, hon(du) kommer märka att hon blir bättre och bättre i knipmusklerna och att man faktiskt kan få lite träningsvärk av de där kulorna :) 

I början vet jag att jag gick omkring med dem och tyckte att det var ett stort skämt, inte tusan kunde det hjälpa när jag inte märkte av dem men så hade jag dem lite för länge en gång och insåg hur trött i musklerna jag var, höll på att tappa ut dem innan jag hann in på toa för att ta ut dem :)
    Hur länge var "lite för länge"?
  • Anonym (Wildrat)

Jag tror jag sett sånadär vaginalträningskulor eller liknande på apoteket. Antingen Kronans droghandel eller vanliga apoteket.

• Anonym

Det där är en sexleksak. Jag har sånna o för det första är de omöjliga att få in och ut samt att man inte tränar ett dugg, snarare sliter sönder slemhinnorna då man desperat försöker få ut de.

• Anonym (okunnig make)
    Anonym skrev 2012-10-23 15:22:03 följande:
    Det där är en sexleksak. Jag har sånna o för det första är de omöjliga att få in och ut samt att man inte tränar ett dugg, snarare sliter sönder slemhinnorna då man desperat försöker få ut de.
    Jahopp. Då får jag hoppas att de kan komma till nytta som just leksak i ett senare skede och inte blir ett onödigt inköp. Skrattande  Blir dock lite sur att de i webbutiken skrev att det var för träning av muskulaturen.
    Anonym (Wildrat) skrev 2012-10-23 15:20:17 följande:
    Jag tror jag sett sånadär vaginalträningskulor eller liknande på apoteket. Antingen Kronans droghandel eller vanliga apoteket.
    Får ta en sväng förbi apoteket då. Tack för det tipset.
  • teknikfreak
    Anonym (okunnig make) skrev 2012-10-23 15:18:07 följande:
    Hur länge var "lite för länge"?
    Åh kommer inte ihåg, kan ha rört som om 2-3 timmar kanske.
  • Anonym (okunnig make)
    teknikfreak skrev 2012-10-23 15:38:31 följande:
    Åh kommer inte ihåg, kan ha rört som om 2-3 timmar kanske.

Hm, läste ditt första inlägg igen lite mer noggrant. Så de funkade alltså fast du från början inte trodde det? Kanske inte ska hasta iväg och köpa nåt annat utan låta dessa få en chans först.
  • teknikfreak
    Anonym (okunnig make) skrev 2012-10-23 16:23:03 följande:

Hm, läste ditt första inlägg igen lite mer noggrant. Så de funkade alltså fast du från början inte trodde det? Kanske inte ska hasta iväg och köpa nåt annat utan låta dessa få en chans först.
    Ja skadar väl inte att prova om ni ändå har dem? Sedan ser jag att andra har helt andra upplevelser så som med det mesta är det individuellt om de funkar eller ej. 

Har rekommenderat liknande kulor till en arb kollega och hon tyckte inte de hjälpte alls men hon hade ändå blivit bättre... FörvånadSolig

Sen en enkel sak, vet hon vilka muskler hon ska knipa med? Något så enkelt som att du/bm sticker in ett finger för henne att träna knipet på kan hjälpa jättemycket. När du/bm känner att hon kniper och säger till är det lättare för henne att veta exakt vilka muskler hon ska träna, annars blir det lätt att man tränar "fel" (enligt min egen bm när jag var på efterkontroll)
  • Anonym (okunnig make)

Nu kom kulorna hem på posten och det visade sig trots allt att det var med roterande vikter inuti. Frun har inte testkört dem än, blir väl ikväll eller imorgon. Sedan får vi se vad hon tycker om dem.

Skumt dock att det inte stod nånting om roterande vikter eller liknande på hemsidans beskrivning. Svårt att veta vad man köper. Fast i mitt fall blev ju två fel ett rätt: jag trodde jag skulle ha massiva kulor och trodde att jag köpte det. Skrattande

• Qliana

gravid.se står det om aquaflex ( koner du stoppar in varierande vikter i). De går att beställa för ca 400 kr.

• Anonym (okunnig make)
    Anonym (Knipisen) skrev 2012-10-23 15:02:39 följande:
    De är nog vaginakulor som sexleksak du har köpt. 

Kolla här intim24.se/sexleksaker/kulor,-parlor-och-bead.../ där hade olika sorters kulor, både små och stor.  och hur stora man ska ha beror på hur "stor" man är Oskyldig

Detta är ju egentligen helt OT, men för mig som här helt ny på det här med leksaker. Hur skulle man använda de kulor jag köpt som leksak när vi båda är med? Det enda jag kom på är att kulorna får vara i henne medan jag slickar. Låter man dem bara vara där eller drar man i dem. Kan de användas på annat sätt? De är ju rätt stora så jag kan ju inte vara inne samtidigt som kulorna.
  • Anonym (okunnig make)
    Anonym (okunnig make) skrev 2012-10-26 10:44:53 följande:

Detta är ju egentligen helt OT, men för mig som här helt ny på det här med leksaker. Hur skulle man använda de kulor jag köpt som leksak när vi båda är med? Det enda jag kom på är att kulorna får vara i henne medan jag slickar. Låter man dem bara vara där eller drar man i dem. Kan de användas på annat sätt? De är ju rätt stora så jag kan ju inte vara inne samtidigt som kulorna.

glöm min OT. Öppnade en egen tråd för det för att rubrik och ämne ska hänga ihop.
    www.familjeliv.se/Forum-9-193/m67274029.html
Svar på tråden Har jag köpt fel knipkulor (kniphjälp till frun)