Inlägg från: teknikfreak |Visa alla inlägg
  • teknikfreak

Har jag köpt fel knipkulor (kniphjälp till frun)

Något liknande det där har jag och de köpte jag också för att träna bäckenmusklerna. De är rätt stora och trots att man använder glidmedel så är de förrädiskt lätta att gå omkring med. Mina lät dock lite eftersom det är någon tyngd eller något i dem som gör att de hela tiden rör sig när man själv rör sig så det var/är ingenting man vill ha när man är bland folk. Trots detta så tränas musklerna, hon(du) kommer märka att hon blir bättre och bättre i knipmusklerna och att man faktiskt kan få lite träningsvärk av de där kulorna :) 

I början vet jag att jag gick omkring med dem och tyckte att det var ett stort skämt, inte tusan kunde det hjälpa när jag inte märkte av dem men så hade jag dem lite för länge en gång och insåg hur trött i musklerna jag var, höll på att tappa ut dem innan jag hann in på toa för att ta ut dem :)

Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • teknikfreak
    Anonym (okunnig make) skrev 2012-10-23 15:18:07 följande:
    Hur länge var "lite för länge"?
    Åh kommer inte ihåg, kan ha rört som om 2-3 timmar kanske.
  • teknikfreak
    Anonym (okunnig make) skrev 2012-10-23 16:23:03 följande:

Hm, läste ditt första inlägg igen lite mer noggrant. Så de funkade alltså fast du från början inte trodde det? Kanske inte ska hasta iväg och köpa nåt annat utan låta dessa få en chans först.
    Ja skadar väl inte att prova om ni ändå har dem? Sedan ser jag att andra har helt andra upplevelser så som med det mesta är det individuellt om de funkar eller ej. 

Har rekommenderat liknande kulor till en arb kollega och hon tyckte inte de hjälpte alls men hon hade ändå blivit bättre... FörvånadSolig

Sen en enkel sak, vet hon vilka muskler hon ska knipa med? Något så enkelt som att du/bm sticker in ett finger för henne att träna knipet på kan hjälpa jättemycket. När du/bm känner att hon kniper och säger till är det lättare för henne att veta exakt vilka muskler hon ska träna, annars blir det lätt att man tränar "fel" (enligt min egen bm när jag var på efterkontroll)
Svar på tråden Har jag köpt fel knipkulor (kniphjälp till frun)