Högljudda invandrare?
Jag satt och väntade på bussen tidigare idag, fick lov att vänta ganska länge. I brist på annat ringde jag min sambo för att prata lite, då möts två invandrare precis framför bänken jag sitter vid. Först reagerar jag på hur nära de står mig (mindre än en meter) men detta är jag ändå ganska van vid att de ofta gör. MEN de talar med varann så högljutt att jag inte på något vis kan höra vad sambon säger! Och då har jag ändå headset och högsta volym på. Jag fick snällt lov att avsluta samtalet, och sitter då och retar upp mig. Jag funderar över vilka andra grupper av människor som är så "respektlösa" och de enda jag kan komma på är tonåringar, runt 13-15 år som försöker vara "tuffa". Jag finner detta så respektlöst och tröttsamt, och jag förstår mycket väl att de sociala reglerna är annorlunda i deras hemland. Men hur fungerade det egentligen? Försöker dom överrösta varann dag ut och dag in? Hjälp mig förstå och ha överseende, för jag vill verkligen inte klassas som rasist. Bör tillägga att det är långt ifrån första gången detta händer. Ursäkta att det inte är några styckindelningar, skriver från mobil.