Hur tidigt ska man använda gravidbälten i bil?
Och vart kan man få tag i dessa?
Tack på förhand
Och vart kan man få tag i dessa?
Tack på förhand
Hejsan!
Jag började använda mitt så fort jag tyckte det andra satt obekvämt.Jag älskar mitt. Jag köpte mitt på ett ställe där du kan köpa barnvagnar. Annars har de på Micro.
Lycka till!
Tror att rekommendationen är från 2 månaden, köpte mitt på Babyland.
ENDA anledningen till att använda gravidbälte är bekvämlighet. Det ökar inte säkerheten!
Titta på www.ntf.se för mer info
Som JsN säger, det ökar inte säkerheten. En ny studie visar tom att vanligt säkerhetsbälte är säkrare än graviditetsbälte. Jag valde själv att inte ha det pga den här nya studien.
Soleil - Kan man läsa någonstans om studien som säger att det skulle vara bättre utan? Enligt NTF så är ju BeSafe "effektlöst" och förstör alltså inte det ordinarie bältets funktion.
När jag var gravid förra gången köpte jag ett bälte. Tycker det är väldigt bekvämt. Dock har jag inte hunnit börja använda det ännu i den här graviditeten. Är bara i nionde veckan och det är först när magen börjar växa som jag börjar med gravidbältet.
Gravilda, min gravida svägerska berättade det för mig. Kan höra med henne idag var hon har läst det!
Jag har aldrig använt gravbälte. Jag ser till att nedre delen av bältet ligger ordentligt under magen istället och övre utanför magen. Det funkar för mig.
jagh ar också löst att gravidbältet är effektlöst, men bekvämt.. det är lika säkert att lägga bältet under magen... läste det i vi föräldrar gravid... en studie som volvo gjort tror jag...