• h81

ska man lämna in uppsägning skriftligt??

jag jobbar i en butik och min chef har inget kollektivavtal och arbetsvillkoren är därefter kan man säga så för att göra en lååång historia väldigt kort så ska jag säga upp mig för nytt jobb!!
    i mitt anställningspapper står det att jag har 2 månaders uppsägning så jag har några dagar på mig att ta tjuren vid hornen här nu för o kunna sluta vid årsskiftet..

min fundering är nu om jag ska lämna in min uppsägning skriftligt till chefen??
    känns annars som hon har många kryphål bakom örat (som hon har haft med mycket annat)
    eller hur gäller en muntlig uppsägning??

• Svar på tråden ska man lämna in uppsägning skriftligt??
  • Gladskit

Absolut, och se till att ni båda skriver på den också.
    Det är bra om det står både dagen du säger upp dig samt den dag som blir din sista arbetsdag, på uppsägningen.

• h81
    Gladskit skrev 2012-10-23 15:17:17 följande:
    Det är bra om det står både dagen du säger upp dig samt den dag som blir din sista arbetsdag, på uppsägningen.

tänk om hon vägrar skriva på den då??
    usch, hr så ont i magen hon räknar iskallt med mig men pga hennes obefintliga personalvård så tröttnar man.. nu känns det som butiken står o faller med mig... jättejobbigt...=( men det är ju INTE min affär...
  • h81
    Gladskit skrev 2012-10-23 15:17:17 följande:

o hur ska jag skriva??

UPPSÄGNING

xxxx säger upp sig med 2 månaders uppsägningstid och jobbar alltså tom 31/12 2012 på xxxx i xxxx

datum   underskrift

räcker det???
  • Gladskit

Ungefär så här;

UPPSÄGNING

Härmed säger jag upp mig från min tjänst hos Företaget AB.
    Min sista arbetsdag blir den xx / xx 2012.

Datum        Signatur Arbetstagare        Signatur Arbetsgivare

* * *
    Hur lång uppsägningstiden är tycker jag inte du behöver skriva eftersom både dagens datum och din sista anställningsdag står på dokumentet.

• h81
    Gladskit skrev 2012-10-23 16:32:10 följande:

Ungefär så här;

UPPSÄGNING

Härmed säger jag upp mig från min tjänst hos Företaget AB.
    Min sista arbetsdag blir den xx / xx 2012.

Datum        Signatur Arbetstagare        Signatur Arbetsgivare

* * *
    Hur lång uppsägningstiden är tycker jag inte du behöver skriva eftersom både dagens datum och din sista anställningsdag står på dokumentet.

mm, grejen är att jag är florist så över jul o nyår känns som jag kommer behöva "ställa upp" för o kunna gå härifrån rakryggad utan massa skit.... så nu har jag knåpat ihop såhär:

UPPSÄGNING

Jag XXX säger idag 2012-10-24 upp min tjänst på XXX
    Min sista arbetsdag blir alltså 2012-12-24 om inget annat bestäms gemensamt, dock senast 2012-12-31.

datum o underskrifter..

vad tror du?? =)
  • Gladskit

Det ser bra ut!
    Ställer du upp över jul och nyår så är det en bonus, det är väldigt generöst av dig att tänka på.
    Hoppas hon skriver på!

Svar på tråden ska man lämna in uppsägning skriftligt??