• klus

Slempropp

Hej hej! :)
    Jag är gravid i vecka 36 med mitt första barn. Igår lossnade slemproppen
    och idag kom det ytterligare slem. Har haft lite ont i magen under dagen, typ som svag mensvärk men inget mer.

Jag har pratat med en barnmorska och hon säger att det inte är något att bry sig om.
    Tänkte höra med er hur lång tid det tog från det att slemproppen släppte tills att förlossningen startade? :)) Nyfiken! 

• Svar på tråden Slempropp
  • Tjolanta

Min började lossna för veckor sen... Än är bebis kvar i magen och har gått in i v 38.....

• klus
    Koppkaka skrev 2012-10-23 15:28:31 följande:
    För mig tog det ungefär 3 dagar. Sen föddes sonen
    Gick vattnet efter det eller fick du värkar? :) Vilken vecka var du i då?
  • klus
    Tjolanta skrev 2012-10-23 15:29:11 följande:
    Min började lossna för veckor sen... Än är bebis kvar i magen och har gått in i v 38.....
    Oj okej, det verkar som att det är olika från person till person. Googlade förut och läste att det är vanligast att bebisen kommer inom 1 vecka att proppen gått. Kanske inte stämmer då
  • Tjolanta
    klus skrev 2012-10-23 15:32:26 följande:
    Oj okej, det verkar som att det är olika från person till person. Googlade förut och läste att det är vanligast att bebisen kommer inom 1 vecka att proppen gått. Kanske inte stämmer då

För min första stämde det.. Men inte denna gång.. Slemproppen bildas från v 4 och kan lossna och återbildas under hela grav. Inte alla märker av den heller. Som sagt inte mycket att "haka" upp sej på
  • klus
    Tjolanta skrev 2012-10-23 15:34:23 följande:

För min första stämde det.. Men inte denna gång.. Slemproppen bildas från v 4 och kan lossna och återbildas under hela grav. Inte alla märker av den heller. Som sagt inte mycket att "haka" upp sej på
    Jaha, ååh jag som hoppades så mycket haha :)
  • Tjolanta
    klus skrev 2012-10-23 15:37:55 följande:
    Jaha, ååh jag som hoppades så mycket haha :)

kanske stämmer bättre på dej
  • i1978

Väntar mitt fjärde barn och vid alla tre tidigare graviditeter har slemproppen lossnat dagen innan bebis kommit,så det kan vara på G :)

• klus
    i1978 skrev 2012-10-23 15:40:58 följande:
    Väntar mitt fjärde barn och vid alla tre tidigare graviditeter har slemproppen lossnat dagen innan bebis kommit,så det kan vara på G :)
    Kom vattnet efter det eller fick du värkar?? :O
Svar på tråden Slempropp