• klus

Slempropp

Hej hej! :)
    Jag är gravid i vecka 36 med mitt första barn. Igår lossnade slemproppen
    och idag kom det ytterligare slem. Har haft lite ont i magen under dagen, typ som svag mensvärk men inget mer.

Jag har pratat med en barnmorska och hon säger att det inte är något att bry sig om.
    Tänkte höra med er hur lång tid det tog från det att slemproppen släppte tills att förlossningen startade? :)) Nyfiken! 

• Svar på tråden Slempropp
  • sandrablom

behöver inte vara att det är något på G, då jag hade med båda barnen att den lossna lite då och då. Den återbildas ju. 

• i1978

Det kom svaga värkar först; som kraftig mensvärk som efter hand ökat rejält i styrka. Dom har fått ta hål på mina hinnor vid alla tre förlossningarna så att vattnet ska gå

• klus
    i1978 skrev 2012-10-23 15:50:42 följande:
    Det kom svaga värkar först; som kraftig mensvärk som efter hand ökat rejält i styrka. Dom har fått ta hål på mina hinnor vid alla tre förlossningarna så att vattnet ska gå
    Okej, tack för svaret. :D
  • klus
    sandrablom skrev 2012-10-23 15:46:55 följande:
    behöver inte vara att det är något på G, då jag hade med båda barnen att den lossna lite då och då. Den återbildas ju. 
    Nej det förstås, men jag hoppas ändå :D
  • klus
    i1978 skrev 2012-10-23 16:04:15 följande:
    Lycka till :)
    Tack! :D
  • Frida Li

2 timmar efter slemproppen gick vattnet, 10 timmar senare föddes min flicka :) hon är nu 5 månader o föddes i v.36. Vi var inte alls förberedda o jag hade hört att det kunde ta 2 veckor efter att slemproppen lossnat innan de var dags...:)

• klus
    Frida Li skrev 2012-10-23 23:24:04 följande:
    2 timmar efter slemproppen gick vattnet, 10 timmar senare föddes min flicka :) hon är nu 5 månader o föddes i v.36. Vi var inte alls förberedda o jag hade hört att det kunde ta 2 veckor efter att slemproppen lossnat innan de var dags...:)
    Spännande!! :D
    Här har inget mer hänt, skit tråkigt :( 
  • iser

Dagen efter. Slemproppen gick i omgångar dagen innan och under dagen jag födde. jag hade dock trott att det hade börjat släppa tidigare men jag hade fel när jag såg det riktiga.

• klus

Vad roligt att förlossningen startade efter proppen för vissa av er :)) 
    Här har det ännu inte hänt något mer, jag börjar inse att jag snällt får vänta ett tag till ;D 

• Rosa pantern

Min slempropp gick vid niotiden på morgonen. Ren tur jag såg det för det var första gången jag tänkte på att titta. Sen satte det igång strax efter midnatt. Lycka till!

• klus
    Rosa pantern skrev 2012-10-25 22:43:30 följande:
    Min slempropp gick vid niotiden på morgonen. Ren tur jag såg det för det var första gången jag tänkte på att titta. Sen satte det igång strax efter midnatt. Lycka till!

Åh vad spännande!! :) Tack, men än verkar det inte hända något. Jag blev nog lite fööör hoppfull haha! Men ut måste han ju någon gång :D
  • chloesmum

Har gick slemproppen for 3 veckor sen.. ar nu i v 39+0 och fortfarande ingen bebis .. nogon som vet hur snabbt den aterbildas ??

• zizuna

Hur mycket kom det ut av slemproppen? Hur vet man att det va hela eller bara delar av den?

• Vilgot o Lillpyret

Delar av slemproppen släppte någon månad innan förlossningen startade, det var lite slem och så kändes det och såg ut som vatten. Så hade jag det fram tills det lossnade på riktigt. Det gick inte att ta miste på vad det var, det var som klister! Mycket, mycket, som klister eller snor och så var det lite blod i. När jag torkade mig så bara fortsatte det komma... Det höll på så i ett par dagar samtidigt som jag hade mycket mensvärk och sammandragningar. Om nätterna hade jag rejäla pinvärkar.

Lycka till när det än är dags! Så spännande!

• MarinaT

Hur går det för dig??? Nu kommer glädjedödaren här... Jag går in i v 37 imorgon och har haft värkar nu i fem dagar började svagt i mpndags och för varje dag blir det sakta värre, var på fl i onsdags och när jag kom hem efter gick slemproppen i en blodig klump sedan dess har den kommit varje dag i små klumpar och värkarna är regelbunda de kommer var tredje min men de är inte starka, men de tar på krafterna... Så idag ringde jag fl igen då det har börjat mola i magen och ryggen men jag var inte välkommen till de det är bara att stå ut sa hon.... Men hur länge då frågade jag, ja så länge det pågår....

klus skrev 2012-10-23 15:25:50 följande:
    Hej hej! :) Jag är gravid i vecka 36 med mitt första barn. Igår lossnade slemproppen och idag kom det ytterligare slem. Har haft lite ont i magen under dagen, typ som svag mensvärk men inget mer. Jag har pratat med en barnmorska och hon säger att det inte är något att bry sig om. Tänkte höra med er hur lång tid det tog från det att slemproppen släppte tills att förlossningen startade? :)) Nyfiken! 

• MarinaT

Jag fick en rejäl klump första gången sedan dess kommer den lite nästan varje gång jag går på toa

zizuna skrev 2014-02-20 03:45:53 följande:
    Hur mycket kom det ut av slemproppen? Hur vet man att det va hela eller bara delar av den?

• zizuna

Ja jag går och små slemmar just nu till och från. Inget sen igår och knappt ens pinvärkar eller känningar. Så jag hoppas verkligen att det kommer inom sin tid och helst innan BF

MarinaT skrev 2014-02-21 12:49:54 följande:
    Jag fick en rejäl klump första gången sedan dess kommer den lite nästan varje gång jag går på toa

Svar på tråden Slempropp