normalt avslag
Hur mycket är det normalt att man blöder efter förlossningen? Hur har första veckan efter varit för er?
Hur mycket är det normalt att man blöder efter förlossningen? Hur har första veckan efter varit för er?
Som en riklig mens med klumpar. Blödde mellan 4-6 veckor. Jag har fött tre barn.
Det var väldigt olika för mig. Efter mitt första barn så hade jag väldigt lite avslag - mindre än vanlig mens och bara ett par dagar. Fick tillbaka en släng blodigt avslag efter ungefär 7 veckor under cirka två dagar - vanligt. Efter andra blödde jag rätt rikligt första veckan - som mens då den är lite rikligare - och sedan hade jag blodigt avslag i 4 veckor innan det försvann. Fick tillbaka en släng efter 7 veckor då med och då varade det längre - cirka veckan.
Instämmer - som en riklig mens. Ibland med stora klumpar elelr hinn-rester, det kan komma stora som tennisbollar har jag hört flera berätta om. En kompis fick för sig att det var livmodern som trillade ut i duschen! :)
Det har hållit på 6-8 veckor, men blött mest i början.
Skönt att höra. Har inte blött så här mycket med dom andra barnen så vart lite orolig när blödningarna kom igång igen o rätt mycke men nu har det gett sig. Kanske måste ta det lite lugnare