• Anonym

Är pappan skyldig att informera om utv.samtal, m.m.

Har ni delad vårdnad?Då kan du ju kontakta skolan och få direkt info från dem? Annars tror jag inte att din ex-man enligt lag är skyldig dig att berätta.

• Anonym

Enligt lagen har man väl som boendeförälder informationsplikt till umgängesföräldern eller har jag missat nåt??

• Anonym
    Smecker skrev 2012-10-23 17:31:14 följande:
    Han är INTE skyldig till att föra information om utvecklingssamtal vidare, det finns inget lagrum som reglerar det.
    Om det påverkar ts tid med barnet så är han skyldig att informera om det enligt lag.
  • Anonym
    Anonym (insatt) skrev 2012-10-24 01:39:39 följande:
    Skolan har ingen skyldighet att sända brev till alla föräldrar med del i vårdnaden. Däremot gör de det ofta som service, om de får i förväg adresserade o frankerade kuvert ....
    Nej, inte brev men de är skyldiga att informera alla vårdnadshavare. Så telefon, mail, brev kan de använda sig av för att nå dem!
  • Anonym
    Anonym (pappa) skrev 2012-10-24 15:43:38 följande:
    Min fd fru begärde enskilda utvecklingssamtal med dottern, då hon inte tycker att hon blir hörd när jag är med. Hon har ingen skyldighet tydligen att tala om vad de pratade om, men skolan har skyldighet att informera oss båda om vad som rör dottern som jag förstod det. Gemensam vårdnad.
    Självklart behöver skolan inte informera om vad de pratar om, annat än sånt som rör barnet.
  • Anonym

skolan och pappan bör ju säga till att mötet är. sen om du väljer att inte komma då får man ju stå sitt kast. det är skitsvårt att tala om vad som sagts speciellt när man inte vet vilken info den andra vill ha. ett tag ville mitt ex höra ord för ord och då fick han ta sig i brasan rent ut sagt. hur ska jag komma ihåg allt... nu säger jag till när möterna är och han får välja själv om han vill deltaga eller inte. info får han inte om vad som sagts om vi inte kommit överrens om det innan.

Svar på tråden Är pappan skyldig att informera om utv.samtal, m.m.