• Anonym (Hur)

Hur orkar man med väntan?

Hej!

Jag är en ung tjej med en relativt ung pojkvän, vi ligger både flera år under 30. Vi har bara försökt två gånger men jag mår redan lite dåligt av väntan.
    Anledningen till det är till stor del att jag inte tror att jag har någon ägglossning. Jag har mens på 35 dagar på pricken men jag känner aldrig av ÄL. Inga ändrade flytningar, inga smärtor, ingenting.
    Den här månaden blir det stickor och visar de ingenting vill vi börja med en utredning.

Hur kopplar man bort tankarna?
    Kan man ha ägglossning utan att känna något på en så lång cykel? :/

Tacksam för svar och erfarenheter! 

• Svar på tråden Hur orkar man med väntan?
  • La Lola

Ni måste försöka 1 år innan ni får göra en utredning.

Man kan ha ÄL utan att känna det.

Vi försökte i 3 år innan vi fick till Hedda.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Mia)

Jag och min sambo har försökt i över år. 
    Kolla upp oss inge fel på sambon men jag har PCO.
    Men får ingen hjälp och inget + en. 

• Vickan I

Vi valde att utredas privat (bekostade det själva) för att slippa vänta ett år. Men nästan alla som har regelbunden cykel har också äl. Jag märkte inte heller av äl alls.

• Anonym (Hur)

Vi har tittat på en privat klinik där vi kan få hjälp tidigare, speciellt eftersom jag har haft en äggledarinflammation av okänd anledning.

Hur orkade/orkar ni med det? Det där känslan av att bara vilja lägga sig under täcket och aldrig mer gå upp, hur övervinner man? 

• La Lola
    Vickan I skrev 2012-10-23 18:29:41 följande:
    Vi valde att utredas privat (bekostade det själva) för att slippa vänta ett år. Men nästan alla som har regelbunden cykel har också äl. Jag märkte inte heller av äl alls.
    Även privata kan ha 1 årsgräns. Det har nog stället där vi gjorde vår utredning.
  • La Lola
    Anonym (Hur) skrev 2012-10-23 18:31:15 följande:
    Vi har tittat på en privat klinik där vi kan få hjälp tidigare, speciellt eftersom jag har haft en äggledarinflammation av okänd anledning.

Hur orkade/orkar ni med det? Det där känslan av att bara vilja lägga sig under täcket och aldrig mer gå upp, hur övervinner man? 
    Vill man ha barn så finns det inget annat val är att fortsätta.
    Ni har försökt 2 gånger...det är ju ingenting. Faktiskt, det är jättefå försök.
  • Whitetrash86

jag har aldrig känt av min ÄL. Har varit gravid 5ggr och har 2 barn.

En utredning kommer du/ni inte få fören efter 1 års försök om man inte vill betala allt själv.

Ta ist och slappna av. Om du precis slutat med något typ av p-medel under en längre tid så kan det även ta någon månad eller 2 innan kroppen blir helt återställd, för mig tog det 5 månader innan jag plussa med nr2.

• La Lola

Snittet att bli gravid ligger på 7 mån. Upp till 1 år räknas som en normal tid att försöka.

• Vickan I

La Lola- jo det kan dem säkert, men det finns ju dem som inte har det också som där jag gick el den ts verkar ha tittat på.

• La Lola
    Whitetrash86 skrev 2012-10-23 18:33:41 följande:
     Om du precis slutat med något typ av p-medel under en längre tid så kan det även ta någon månad eller 2 innan kroppen blir helt återställd,
    Och även det kan ta ett år utan att vara onormalt om jag minns rätt. Lite osäker på detta dock.
Svar på tråden Hur orkar man med väntan?