Inlägg från: M i l l a n |Visa alla inlägg
  • M i l l a n

Hjälp mig inför förlossningen...rädd!

Har 2 dagar kvar till beräknad förlossning. Har hela tiden då det närmar sig börjat bli mer och mer rädd och nervös. Är trots allt omföderska och har klarat av det förr. Men minns inte så mycket då det var 13 år sen sist. Men nu fast jag är äldre och mer erfaren, så känner jag mig räddare än någonsin inför det jag har framför mig. Det är inget jag sagt till barnmorskan, då min rädsla har börjat trappats upp bara nu den senaste veckan. Mina 2 första barns förlossningar gick bra, men var väldigt intensiva och ganska snabba. Ingen tog mer än 5 timmar. Är nog mest rädd för smärtan, men vill samtidigt inte använda epidural. Vill inte att allt ska avstanna eller kompliceras pga epiduralen. Usch! Kan någon peppa mig? Behöver lite uppmuntrande ord. :(

• Svar på tråden Hjälp mig inför förlossningen...rädd!
  • M i l l a n

Tack för all er peppning och tips. Har läst lite på nätet om dyktekniken som boken "föda utan smärta" handlar om. Men det känns som att jag inte kommer hinna läsa boken nu i slutet. Men det kanske finns någon bra hemsida där man kan läsa mer? Bra tips om att skriva ner om min rädsla i mitt förlossningsbrev. Får också försöka flytta fokus framåt, till att se det lilla knyttet som man snart har i famnen.

• M i l l a n

Tack för all stöttning och pepp. Födde tidigt imorse en fin liten flicka, och allt gick bra. Rädslan gick att hantera genom att ta sig igenom förlossningen värk för värk. Sen var personalen på Södra BB fantastisk. De hjälpte mig verkligen genom detta. :)

• M i l l a n

SkaneTjej75: Fick mitt barn i oktober förra året. Men tack ändå för ditt råd. Det kan hjälpa andra som läser. :)

• M i l l a n

Det gick bra, tack vare lyhörd och en jättebra barnmorska. Hade med mig ett förlossningsbrev, där jag skrivit ner bla det jag var rädd för. Vilket främst var smärtan i krystningsskedet. Barnmorskan hjälpte mig med att hitta den smärtlindring som passade bäst för mig. Det professionella bemötandet och den lugna miljön fick mig också att slappna av och det gjorde nog att allt gick över förväntan.

Svar på tråden Hjälp mig inför förlossningen...rädd!