Inlägg från: älskarminfamilj |Visa alla inlägg
  • älskarminfamilj

Mindre mjölk på em och kvällen ?

Har en dotter på 4 veckor och igår och idag från em (ca 15.00) till kvällen (ca 23) så har hon varit/är väldigt gnällig.
    Undrar om det är för att hon inte blir riktigt mätt? Hon vill tutta väldigt ofta, typ en gång i timmen men fram mot em blir hon bara irriterad vid bröstet känns det som..

Har man mindre mjölk på em/kvällen eller vad händer ???

• Svar på tråden Mindre mjölk på em och kvällen ?
  • älskarminfamilj
    TvåTrollungar skrev 2012-10-23 19:18:17 följande:
    Det är nog mer en regel att ammade barn hänger vid bröstet på eftermiddag/ kväll. Det finns de som påstår att mjölken blir tunnare på kvällen men jag har ingen egen erfarenhet av det då ni mjölk alltid varit tunn. Däremot var min son väldigt snuttig på kvällen och från 18-19 tiden tills vi la oss satt jag i princip med brösten framme, han kanske somnade till 20-30 minuter åt gången och sen ville han snutta igen.

ok... men grejen är den att hon blir irriterad vid vröstet eftrr 5 min.. så duger det inte längre.. hon vill ju ha bröstet ändå..
    Skitsvårt att veta vad som hon vill :(
  • älskarminfamilj
    TvåTrollungar skrev 2012-10-23 19:48:23 följande:
    Du menar att hon snuttar typ 5 min och sen släpper och skriker/ gnäller och sen ändå vill ha bröstet igen? Eller, hur gör hon? känns lite luddigt hur hon kan vilja ha de men samtidigt inte! Kan du beskriva mer exakt hur hon gör/ beter sig?

ja, precis så!
  • älskarminfamilj
    skogsvitter skrev 2012-10-23 21:15:39 följande:
    Menar alltså att testa låta bebisen suga på lillfingret istället för bröstet. Och ge så maximalt med närhet som möjligt, kura ihop dig med bebisen och försök skapa en "trygg bubbla" rent fysiskt när hon suger, även om hon inte ammar.
    Ja, de kanske blir bättre..
    Nappen dissar hon efter ett tag så :/ Men vi bär och vaggar hela tiden när hon är så :) 
Svar på tråden Mindre mjölk på em och kvällen ?