• Trazzel

separation. hur göra med boende för dottern 14 mån

Familjerätten anser att barn under 3 år ska ha en fast punkt, jag gick igenom detta när jag separerade och de rekommenderade varannan helg + umgänge sporadiskt i veckorna om det går att samarbeta så. Efter 3 år kan ett barn börja öka till mer vistelse hos umgängesföräldern. Ja, oftast väger mamman tyngst vid sådana beslut (tyvärr).

Familjerätten är ingen farlig plats för varken dig, barnet eller mamman. Det är enbart en plats där du och mamman får hjälp att samarbeta för barnets bästa och att NI två föräldrar ska komma till ett gemensamt beslut. De tar inga beslut åt er utan fungerar som en sorts "psykolog" där man kan ventilera och få råd. Jag tycker ni ska boka en tid så fort ni bara kan, det är VÄLDIGT bra för alla parter.

Lycka till, och se till att visa att du kämpar för din dotter.     

• Trazzel

Var barnet är skriven spelar roll för eventuella bidrag och dagis + skola, vårdcentral etc. Det blir alltid där barnet är skriven.

Glömde viktigaste frågan. Ja det gjorde min son. Och min bonusdotter. Vi började ha de varannan vecka i samma ålder som din dotter, efter ett par månader märktes det en markant skillnad på barnen i trygghet, humör, hur de sov på natten, ja allt märkte man på de att det inte var bra för de och vi gick då över till varannan helg och som att vända på ett blad blev de trygga lugna och glada igen.

Så det påverkar barnet rätt mkt ja.   

Svar på tråden separation. hur göra med boende för dottern 14 mån