separation. hur göra med boende för dottern 14 mån
Du låter som att du vill så väl och vill att detta ska fungera. Man vill ju vara med sitt barn hela tiden... Men tror du inte att det kan vara jobbigt för ett så litet barn att inte ha ett fast hem? Jag vet inte, men jag kan tänka mig att det snart är aktuellt med förskola? Och separation? Två nya hem? Det är mycket, väldigt mycket, förändring på en gång. Jag vet inte heller vad som är den bästa lösningen, men att barnet ska ha ett primärhem (osagt vems) känns inte orimligt.
Jag tycker absolut att ni ska prata med familjerätten. I nuläget har ingen av er "övertag" eftersom att ni bor tillsammans och har delat på ledigheten. Bättre att etablera ett avtal redan nu när förutsättningarna ser ut såhär. Det blir svårare om barnet bott mest hos den ena föräldern, stått skriven där, föräldern har vabbat mer osv.
Och dina tankar om att bo nära varandra låter ju väldigt bra, oavsett vilken boende/umgängesform ni kommer fram till. Du verkar så positiv och problemlösande när du skriver här, blir bara nyfiken på om du och mamman kan kommunicera alls just nu, diskutera lösningar? Eller är det låst läge?