• Johans Pillerill

Lång tågresa med 2,5åring... Tips tack!

Ska åka tåg med dottern och hälsa på mina föräldrar i Norrland... Resan kommer ta över 14 timmar, men en större del av detta har jag bokat egen sovkupé då vi åker nattetid, men det är inte nattåg förrän Stockholm och vi åker från Skåne... Så vi har ca 4 timmar att fylla innan vi kommer dit upp... att vi ska ha med oss massa gofika och sånt är givet och jag har bokat plats med bord för att vi ska kunna rita... Plus att vi nog kollar lite Bolibompa i iphonen... Men om någon har bra tips på tågpyssel man kan roa en tvååring med så vill jag gärna veta! :) Är själv gravid i vecka 32 när resan sker så jag har inte möjlighet att åla runt på tåggolvet hur mycket som helst :)

• Svar på tråden Lång tågresa med 2,5åring... Tips tack!
  • BymBym

Känns som att du förberett resan bra leksaker som inte är för små som hon kan leka med på bordet och böcker. Sen kan ni alltid få fram och tillbaka i tåget, det brukar uppskattas av barnet men mindre av medpassagerare

• BymBym

Lite sagor på iphonen? Hörlurar är bra så man slipper störa omgivningen

• Sarus85

Slå in olika presenter som han kan få öppna då och då. I presenterna kan det finnas saker han pysslar med efteråt

• Johans Pillerill
    Sarus85 skrev 2012-10-24 20:56:31 följande:
    Slå in olika presenter som han kan få öppna då och då. I presenterna kan det finnas saker han pysslar med efteråt

Oh det var en lite rolig idé... Ska verkligen tas med på listan :)
  • Johans Pillerill
    BymBym skrev 2012-10-23 22:25:03 följande:
    Lite sagor på iphonen? Hörlurar är bra så man slipper störa omgivningen

Sagor är hon mest intresserad av i bokform där hon kan peka och bläddra tillbaka och hålla på... Men hörlurar ska jag absolut tänka på tills hon ska få kolla på barnprogram däri. :) tack
Svar på tråden Lång tågresa med 2,5åring... Tips tack!