• Chockocola

Telenor eller Telia?

Har Telenor nu, men det bara strular. Kollar man sin Telenor app, så stämmer den aldrig. T o m Telenor säger att man inte ska lita på denObestämd Är annars nöjd med abbonemangs formen jag har på Telenor. Men som sagt, det strular mycket.

Nu funderar jag på att byta till Telia, men hittar ingen bra o passande abb,form till mej. Kollade nyss.
    Jag ringer inte så mycket, surfar mer, och försöker smsa mer och inte ringa så mycket, men just det abb verkar inte finnas.

Hade Comviq förr på min gamla "vanliga" mobil, och det funkade alltid? Kanske är Iphonen som gör att teckningen försvinner. Där det ska stå Telenor, står det 24024??

Någon som hart bra tips?      

• Svar på tråden Telenor eller Telia?
  • inze
    Aktuella driftstörningar

Annat operatörsnamn än Telenor
    På grund av ett arbete i vårt 2G-nät kan ett fåtal kunder i sina telefoner se ett annat operatörsnamn än Telenor. Vilket namn som visas i stället för ”Telenor SE” beror på telefonens programvara. Exempel på namn som kan visas är ”24024”, ”SWEDEN”, ”Tele2” och ”Sweden Mobile”. Detta är endast en fråga om hur operatören omnämns i telefonens display, inte vilken operatör man faktiskt ringer med, det är fortfarande Telenor. Har du köpt din telefon under 2012 bör det finnas ny programvara som korrigerar detta, så saken kan enkelt lösas genom att uppgradera programvaran. Även för äldre telefoner kan i vissa fall en programuppdatering göra att namnet ändras tillbaka till Telenor SE.
  • She is Me

Halebop har bra abonnemang, rubbet kostar 249kr i månaden då får man ringa 200 samtal skicka 4000 sms och surf 4 Gb man kan även öka surfen för en mindre summa.

• Chockocola
    inze skrev 2012-10-24 07:03:03 följande:
    Aktuella driftstörningar

Annat operatörsnamn än Telenor
    På grund av ett arbete i vårt 2G-nät kan ett fåtal kunder i sina telefoner se ett annat operatörsnamn än Telenor. Vilket namn som visas i stället för ”Telenor SE” beror på telefonens programvara. Exempel på namn som kan visas är ”24024”, ”SWEDEN”, ”Tele2” och ”Sweden Mobile”. Detta är endast en fråga om hur operatören omnämns i telefonens display, inte vilken operatör man faktiskt ringer med, det är fortfarande Telenor. Har du köpt din telefon under 2012 bör det finnas ny programvara som korrigerar detta, så saken kan enkelt lösas genom att uppgradera programvaran. Även för äldre telefoner kan i vissa fall en programuppdatering göra att namnet ändras tillbaka till Telenor SE.

Okej va bra. Då fick man lite info. Mer info än vad Telenor gett:/
  • Chockocola
    She is Me skrev 2012-10-24 07:39:26 följande:
    Halebop har bra abonnemang, rubbet kostar 249kr i månaden då får man ringa 200 samtal skicka 4000 sms och surf 4 Gb man kan även öka surfen för en mindre summa.

Ok. Har Telenor nu, med 249 kr, som jag får ringa upp, gratis surf och 3000 sms. Det är ju ok, men teckningen är seeeg. Har fått för mej att Telia är bäst?
  • slazh
    Chockocola skrev 2012-10-25 14:37:53 följande:

Ok. Har Telenor nu, med 249 kr, som jag får ringa upp, gratis surf och 3000 sms. Det är ju ok, men teckningen är seeeg. Har fått för mej att Telia är bäst?
    Det beror väl på vilken generation nät man pratar också: 2G, 3G eller 4G.
    Täckningen på Telias 2G nät är nog bra (duger i princip bara att ringa med) och även 3G nätet (som Telia delar med Tele2). Däremot har Telias 4G nät inte så bra täckning om man jämför med Tele2 och Telenors gemensamma 4G nät. Dom flesta mobiler idag kan dock inte ansluta till 4G-nätet utan bara några av dom senaste mobilerna som kan det.
  • She is Me

Det beror helt på var man bor vilken operatör som är bäst, där vi bor kan vi bara ha Telia, men 5 km iväg funkar Telia inte överhuvudtaget alls.

Svar på tråden Telenor eller Telia?