Inlägg från: vargaa |Visa alla inlägg
  • vargaa

Bits!

Mina gjorde/gör likadant. Dottern provade till och från en tid, sonen har varit mindre bitig. Jag lärde mig ganska snabbt att det sker främst vid bushumör och när barnet inte är jättehungrigt. Min son har bara bitit när han precis ska amma. Om jag är osäker på honom brukar jag ta fram böstet men precis inte stoppa in det i munnen för att se om han gör tungrörelsen som barn gör när de suger. Om han gör det vet jag att han inte kommer att bita. Då är han i sugläge. :)

Annars skriker jag också rakt ut när det händer. Barnet blir kanske ledset men det är bara att trösta. Båda mina barn har blivit avskräckta av att jag skrikit. Med sonen hände det en gång att han bet igen när han fick bröstet efter bett så till slut gick jag ut och gav honom lite smörgås istället som han kunde tugga på. Det gick bra, sen kunde jag amma honom lite senare istället.

Jag ammade dottern till 15 månader och jag hade inga problem med bitande när hon blev större. Det var bara just där mellan 6 mån och kanske 10 mån och inte ofta, bara några enstaka gånger.

Mamma till Elise - www.vargaaa.blogspot.com
Svar på tråden Bits!