• lillefoot

Vilken storlek på Didriksons overall ska jag ta?

Min dotter är 6 månader, hon är 67 cm lång och har 74/80 i kläder nu. Vi har köpt en skaloverall til henne som hon ska använda nu, men i vinter funderar vi på en didriksons. Ska vi ta storlek 70 eller 80?  

• Svar på tråden Vilken storlek på Didriksons overall ska jag ta?
  • lillefoot

Eller en vinteroverall från pop.. Undrar isf vilken storlek man ska ta där också?

• Lattjo

Jag skulle ta 70 i Didrikson. Min dotter är 88 och kan fortfarande ha sin overall i 80, jag upplever att didrikson är stora i storlekarna.

Pop kan jag inte hjälpa dig med tyvärr...

• Loppan27

Vi har en Didrikson overall i storlek 80 men Didrikson är stora i storlekarna och om man jämför den med andra plagg i stl 80 så skulle jag mer säga att den är som en stl 86. Vår son är 1,5 år nu i vinter och den passar honom. I övriga kläder har han 86.

• JanuariBarnet

Dideiksson är stooora. Spec i grenen. Tänkte vara smart och köps didriksons till sonen på rea. Han har alltid varit stor och lång. Han kan inte ha didriksons detta året köpte 100 och är gegantisk, han ännu 90cm lång. Har köpt pop skaloverall nu istället i 98 passar perfekt!

• Loppan27

Nu är sin dotter så pass liten att hon väl mest lär sitta i vagn under vintern så då gör det ju egentligen inget om du tar en storlek som är lite för stor. Då är ju sannolikheten större att den passar ett tag.

Svårt det där...jag vet! :)

• JanuariBarnet

Kan tillväga att min son i januari är två år och kan fortfarande ha standadstorlekar som h&m i 86

• lillefoot

Nu när jag tittar runt så känns lutar det mot en pop overall... eller en reima, dom var ju väldigt fina. Svårt detta, ja! 92 max i pop... Hade strl 80 funkat? Jag vet att didriksons är stora i storleken, men är det så med pop overallerna och reima? 

• lillefoot

Jag skulle nog startat en tråd ang. storlek på reima overall istället! Jag hittade två jättefina begagnade, varav en är storlek 74 och den andra storlek 80. Vilken tror ni min dotter skulla kunna ha i vinter? Helst hela säsongen då. 

• anyXX
    lillefoot skrev 2012-10-24 12:34:20 följande:
    Jag skulle nog startat en tråd ang. storlek på reima overall istället! Jag hittade två jättefina begagnade, varav en är storlek 74 och den andra storlek 80. Vilken tror ni min dotter skulla kunna ha i vinter? Helst hela säsongen då. 

Jag hade köpt en 80 i reima. Så små barn växer ju mycket på en vinter. Sen tycker jag inte didriksons är sååååå stora detta året. Min dotter är 102 cm och en 110 passar henne, stor men den ska funka hela vintern.... Köp från ett ställe som har fri frakt och retur så kan du byta om d inte passar.
    flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX
    JanuariBarnet skrev 2012-10-24 10:30:28 följande:
    I pop skulle jag nog ta 92 som max

Oj min son hade pops overall strl 92 förra vintern när han var 1,5 till 2och han är inget litet barn. 92 kommer ju ts barn att drunkna i.... 80 el 86 kanske.
    flicka 2008 & pojke 2010
  • JanuariBarnet
    lillefoot skrev 2012-10-24 10:51:30 följande:
    Nu när jag tittar runt så känns lutar det mot en pop overall... eller en reima, dom var ju väldigt fina. Svårt detta, ja! 92 max i pop... Hade strl 80 funkat? Jag vet att didriksons är stora i storleken, men är det så med pop overallerna och reima? 

Pop har minskat sina storlekar sedan -11.
  • TvåTrollungar

Babyoverallen från didrikson är inte speciellt stor, min son som idag har 92 på pop kunde inte ha 90 förra året ( den var förliten)i babymodellen från Didrikson( han hade 80 i pop och molo då), möjligt att den är rymlig på bredden men stor är den inte!!

Jag skulle nog satsat på en pop overall från typ tradera i stl 80 som är ett par-4 år gammal :)

Svar på tråden Vilken storlek på Didriksons overall ska jag ta?