• Anonym (redan mamma)

Risk att bli gravid om man krystar ut satsen?

Vad tror ni, med hur mycket minskar risken/chansen att bli gravid om man efter samlaget går på toaletten och krystar ut satsen? Det rekommenderas ju att man ligger stilla med benen högt om man vill bli gravid, så detta torde vara motsatsen.

Vi är väldigt ambivalenta här hemma ifråga om vi ska fixa ett syskon till vår lille kille, medan vi velar fram och tillbaka kör vi på denna mystiska preventivmetod. Nej, vi är inte helt korkade, skulle en graviditet nu vara fullkomlig katastrof skulle vi givetvis inte göra så här. Men vad tror ni?  

• Svar på tråden Risk att bli gravid om man krystar ut satsen?
  • Anonym

Näää,egentligen spelar det mindre roll. Det var förr man rekkomenderade kvinnorna att ligga kvar i sängen med satsen i sig,det vet man nu har ingen betydelse alls. Så säger min fertilitetsläkare i alla fall. Har man oskyddat sex och killen kommer i en finns det alltid en risk/chans att man blir gravid, så är det bara oavsett om du ligger i sängen eller går på dass direkt efteråt. 

• Winterfell

Tänk, jag blir alltid så förvånad över att vuxna människor inte känner till hur man blir med barn. 

SJÄLVKLART kan du bli gravid om du krystar ut satsen. Han behöver inte ens komma i dig för att du ska bli gravid! 
    Och det finns ingen rekommendation om att man ska ligga med benen högt. Det trodde man förr i världen. Inte nu.  

• Anonym (redan mamma)
    Anonym skrev 2012-10-24 15:56:36 följande:
    Näää,egentligen spelar det mindre roll. Det var förr man rekkomenderade kvinnorna att ligga kvar i sängen med satsen i sig,det vet man nu har ingen betydelse alls. Så säger min fertilitetsläkare i alla fall. Har man oskyddat sex och killen kommer i en finns det alltid en risk/chans att man blir gravid, så är det bara oavsett om du ligger i sängen eller går på dass direkt efteråt. 

Oj. Jag som hade ägglossningssmärtor igår och vi hade sex. Hm. Trodde faktiskt att det skulle göra någon skillnad. Rent logiskt borde det göra det. Att krysta utåt kan knappast hjälpa simmarna att ta sig till ägget.
  • Anonym (redan mamma)
    Winterfell skrev 2012-10-24 16:00:13 följande:
    Tänk, jag blir alltid så förvånad över att vuxna människor inte känner till hur man blir med barn. 

SJÄLVKLART kan du bli gravid om du krystar ut satsen. Han behöver inte ens komma i dig för att du ska bli gravid! 
    Och det finns ingen rekommendation om att man ska ligga med benen högt. Det trodde man förr i världen. Inte nu.  

Jag förstår givetvis att man kan bli gravid, men tänkte att möjligheten borde minska. Läste i någon tidning så sent som förra året att kvinnor rekommenderas att ligga med benen i högläge.
  • Anonym

Hahaha seriöst... Kanske borde läsa på lite ;)

• Jeff

Det där är ju inte en mystisk preventivmetod, det är ingen preventivmetod över huvudtaget och effekten av att krysta ut sperman är rätt marginell.

• Anonym
    Anonym (redan mamma) skrev 2012-10-24 16:02:13 följande:

Oj. Jag som hade ägglossningssmärtor igår och vi hade sex. Hm. Trodde faktiskt att det skulle göra någon skillnad. Rent logiskt borde det göra det. Att krysta utåt kan knappast hjälpa simmarna att ta sig till ägget.
    Det spelar ingen roll, en hel del av satsen har redan hunnit in ordentligt långt innan du hinner till toaletten. de får ju som en liten extra skjuts
  • Anonym (redan mamma)
    Anonym skrev 2012-10-24 16:06:12 följande:
    Hahaha seriöst... Kanske borde läsa på lite ;)

Men medge att det LÅTER troligt åtminstone. Och jag har faktiskt läst att kvinnor rekommenderas att ligga stilla och ta det lugnt i sängen efter samlag för att maximera chanserna att bli gravida. 

Sen vet jag givetvis att man kan bli gravid på de mest långsökta vis om man har otur, men tycker ÄNDÅ att risken borde minska på det här viset. Drömmer    
Svar på tråden Risk att bli gravid om man krystar ut satsen?