• Anonym

Vi ska inte ha pepparkaks sången på Lucia

Idag hade vi personal möte i skolan efter att alla barn slutat (arbetar som lärare).

Det pratades om lucia, och om lucia sånger. De slog fast vid att vi ska skippa sången Vi komma vi komma från pepparkake land på lucia! Anledningen till att vi ska ta bort den är för att invandrare känner sig kränkta över att lyssna på denna sång, de syftar nog på "Så bruna så bruna" i själva melodin. Jag ÄLSKAR denna sång, och vi har haft den i alla år... Tycker ni verkligen att vi ska behöva ta bort en kär lucia sång bara för att den är kränkande? Jag är så arg att jag kokar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-24 20:16
    Vill även medge att jag INTE är någon rasist, jag håller alla barn, svarta som vita väldigt kärt...

• Svar på tråden Vi ska inte ha pepparkaks sången på Lucia
  • Anonym
    Blaha skrev 2012-10-24 20:14:55 följande:
    Sa du vad du tyckte?

Klart man ska få sjunga det.
    Jag är en otrolig mes så jag tackade och tog emot och sa inget vilket jag ångrar nu i efterhand.. Men vi är fler lärare som tycker att detta inte är acceptabelt. 
  • Petrol

Om ni är flera som tycker det är fel får ni ju säga till om saken.

Om ingen yttrar sig räcker det ju med att nån har fått för sig att det är en bra ide att slopa låten och det blir inte ens en diskusion om saken.

Man up nu!

Det är ju trots allt en rätt catchy låt.

• Anonym

Vänta nu.. Är det några "invandrare" som sagt detta? Eller är det "svenskar" som antar att det kan finnas någon som kan ta illa upp? milsvidd skillnad..

Eller så är detta ännu något från sd.. 

• Anonym

Moahahaahahaaaa.. Vet inte vem som är mest skrattretande. Rektorn som plockar bort sången? Invandrarna för att de känner sig kränkta över sången? Eller du som sörjer en pepparkakssång? Get on with your lives people.

• Prodigal
    Anonym skrev 2012-10-24 20:13:21 följande:
    Idag hade vi personal möte i skolan efter att alla barn slutat (arbetar som lärare).