• Daimstruten

Bästa robotdammsugare för katthår och ev. ryamatta?

Jag är sugen på en robotdammsugare och skulle vilja ha hjälp från nån med erfarenhet. Jag har två katter så det blir en del katthår som är ett irritationsmoment. Dessutom har jag en ganska tjock ryamatta som jag undrar om en robotdammsugare tacklar. Klarar den inte det så är väl det också ok, men då vill jag så klart att den undviker mattan helt och inte kör fast uppe på den. 

Vilken robotdammsugare rekommenderas med dessa förutsättningar? 

• Svar på tråden Bästa robotdammsugare för katthår och ev. ryamatta?
  • Daimstruten

Nu har jag hittat vilken jag ska ge mig på. Blir en Neato XV-25. Jag hoppas den lever upp till förväntningarna.

• Användarnamnnnnnn

Levde den upp till förväntningarna?? 

Också kattägare 

• Daimstruten

Min robotdammsugare är ett bra komplement enligt mig. Sen är inte mitt hus helt optimalt för jag har trösklar den inte fixar. I det fallet ställer jag bara in honom (är en han enligt mig ) i det rum jag vill ha dammsuget och sen slutar han när det är klart. Blir så klart inte samma resultat som när man själv dammsuger, men har man katter som hårar är det bra att man kan skicka runt roboten dagligdags om man vill. Sen är modellen jag köpte smart också eftersom den kan träffa på en kant/mattkant och då backa för att sedan ta fart och satsa upp för kanten.

Svar på tråden Bästa robotdammsugare för katthår och ev. ryamatta?