Kan känslor försvinna helt och komma tillbaka på riktigt igen?
Är det någon som varit med om detta?
Gjorde nyligen slut med sambon efter 4 år tillsammans eftersom känslorna försvunnit för mig. Han blev helt förstörd, har knappt sett honom gråta förut men nu gråter han otroligt mycket när vi pratar om det här. Det gör ont i hela bröstet säger han. Han vet att han vill spendera sin framtid med mig, köpa hus, skaffa barn och gifta sig med mig. Han är fortfarande lika kär säger han och han älskar mig..
Jag har tänkt på detta så länge nu, ca 1,5 år vilket är väldigt länge tycker jag. Visst, jag tog mig verkligen tiden att fundera för att jag ville satsa på min fina kille, men nånstans kanske jag borde insett att det skulle bli svårt att få fram känslor bara sådär..
Senaste året har jag: Ställt mig i bostadskö med tanke på att "ifall att" jag gör slut, kollat lite på vilka lägenheter som finns ute, bråkat och skrikit mer på honom än nånsin, blivit småförälskad i en annan kille, (dock har dom känslorna gått över tror jag) börjat tänka positivt om ett liv som singel, dragit mig undan, funderat hur mycket som helst på om det här verkligen känns rätt..
Innan vårt förhållande trånade jag efter honom rätt länge innan vi blev ett par. När vi väl blev tillsammans var allt fantastiskt och man var nykär och överlycklig. Nånstans efter det antar jag att känslorna kanske inte blev djupare utan snarare mer eller mindre försvann. Det är nog problemet här. När det hände vet jag dock inte.
Han är min första och enda kärlek. Har egentligen INGENTING att jämföra med alls, inga andra killar, ingen annan sexpartner, inget annat förhållande osv. Han är min första på alla dessa plan. Har aldrig kännt att det gör sådär ont som han beskriver sin olyckliga kärlek för mig. Vet inte alls hur det känns. Vet bara att jag var ledsen innan jag och han blev ihop för att jag inte trodde det skulle bli vi.
Han har gjort allt för mig genom åren, ställt upp till tusen. Tror inte jag alltid har uppskattat honom och sett vilken fantastisk person han är jämt!
Han älskar mig djupt men jag undrar hur starkt jag egentligen har kännt. Vet inte om jag kännt att jag verkligen ÄLSKAT nångång.
Jag kan egentligen se en framtid med honom med hus och barn, han är min bästa vän och hur fin som helst men känslorna är inte dom rätta. Jag var nog lite för ung och omogen när vi blev ihop, trodde att ett förhållande skulle sköta sig av sig själv möjligen.
Det blev en lättnad för mig när jag gjorde slut, även om jag har haft mycket skuldkänslor för allt detta. Jag kommer sakna det vi haft och inte kommer att få uppleva, Men kär är jag inte, känns som om att jag älskar honom, men mer som vän
Gjorde slut för min skull, men även mycket för hans skull eftersom jag tycker att han förtjänar någon som verkligen älskar honom tillbaka.
Den första kärleken håller väl sällan livet ut antar jag, men jag har bara blivit kär EN gång så tror inte att jag lätt kommer bli det igen och jag tycker att det vi haft ändå varit speciellt så om inte detta höll vad skulle då vara bättre?
Tanken på att han skulle hitta en annan tjej gör mig inte ledsen/svartsjuk heller men man vet ju aldrig om jag blir det -och isåfall varför. Saknar honom gör jag väl inte direkt heller även om jag är glad dom gånger vi ses. Har inga problem med sex och jag sover gott hos honom på nätterna. Men när jag kysser honom känner jag inget speciellt och tankar på förlovning/bröllop har nog inte alltid kännts så självklara.
Vissa tycker jag slänger bort den bästa chans jag får och det tycker nog jag också, men samtidigt finns inte känslorna där och han förtjänar bättre än en flickvän som betett mig som jag.
KAN man ens bli kär igen i samma person igen undrar jag? Känns som att det kan ju inte vara äkta kärlek från min sida när det tog slut av den här anledningen. Vi har ju ändå haft bra förutsättningar. Jag kan bara vänta och se, är det meningen att det ska vara han och jag så blir det så. Men om jag mot all förmodan skulle få känslor igen, nångång i framtiden, vågar man då lita på dom eller ska jag låta honom vara för hans skull?
Allas erfarenheter är jag villig att höra, tack på förhand.