Tele2 Mobiltbredband 4g XL 80 Mbit/sek = uselt.. Varning!
Tecknade Tele2 XL 4G, hastighet 80 Mbit/s. Det fungerar inte alls bra. Min hastighet ligger på: Ta emot filer 7 Mbit/s och skicka filer 1.27 Mbit/s
Ångertiden är 14 dagar från att man hämtar ut paketet från Posten. Dessa 14 dagar är den ända utväg ut ur skräpet som Tele2 levererar. Återkommer du någon dag för sent oavsett hur dålig deras tjänst är så är du fast i deras kontrakt. Man kan ju tycka att de har ett krav på sig att de ska leverera det som deras säljare så fint säljer. Men icke det viktigaste för dem är att kontrollera när du hämtade paketet och när du äntligen lyckades komma fram till en person på deras kundservice som kan eller får ta ett beslut! Jag fick prata med 7 olika personer som alla kopplade vidare och vidare och vidare… Bara det gör det verkligen krångligt att hålla ångerperioden till 14 dagar. Vem har tid med detta?
Tele2 ni har skött detta uselt, både att leverera er tjänst och att tänka vad är viktigast? Är det att få 399kr/månad av denna missnöjda person eller är det att faktiskt svälja stoltheten och bryta ett ogiltigt kontrakt eftersom ni inte kan leverera er tjänst som ni har lovat?
Mitt råd, håll er undan usla Tele2!