• Jesper 071

Tele2 Mobiltbredband 4g XL 80 Mbit/sek = uselt.. Varning!

Tecknade Tele2 XL 4G, hastighet 80 Mbit/s. Det fungerar inte alls bra. Min hastighet ligger på: Ta emot filer 7 Mbit/s och skicka filer 1.27 Mbit/s

Ångertiden är 14 dagar från att man hämtar ut paketet från Posten.  Dessa 14 dagar är den ända utväg ut ur skräpet som Tele2 levererar. Återkommer du någon dag för sent oavsett hur dålig deras tjänst är så är du fast i deras kontrakt. Man kan ju tycka att de har ett krav på sig att de ska leverera det som deras säljare så fint säljer. Men icke det viktigaste för dem är att kontrollera när du hämtade paketet och när du äntligen lyckades komma fram till en person på deras kundservice som kan eller får ta ett beslut! Jag fick prata med 7 olika personer som alla kopplade vidare och vidare och vidare… Bara det gör det verkligen krångligt att hålla ångerperioden till 14 dagar. Vem har tid med detta?

Tele2 ni har skött detta uselt, både att leverera er tjänst och att tänka vad är viktigast? Är det att få 399kr/månad av denna missnöjda person eller är det att faktiskt svälja stoltheten och bryta ett ogiltigt kontrakt eftersom ni inte kan leverera er tjänst som ni har lovat?

Mitt råd, håll er undan usla Tele2!

tele2,internet,4g,mobil,avtal,uppsägning,usla,värderlös,varning
  • Svar på tråden Tele2 Mobiltbredband 4g XL 80 Mbit/sek = uselt.. Varning!
  • Ripper500

Nu är det ju så att mottagningen skiljer sig beroende på vart man bor. Därav 14 provdagar. Det är heller inte bolagets ansvar att hålla koll på sina kunders dagar.

Hos mig fungerar inte telia eller tre, men tele2 fungerar utmärkt.
    Jag var så pass smart att jag jämförde dessa 3 och valde det som var bäst för mig.

Dessutom utlovar de UPP till en viss hastighet och inte att man alltid ska ha högsta.

Jag har idag mobilt 24mbit och pendlar mellan 12-20mbit beroende på väder och tidpunkt på dygnet.

• Jesper 071

Grattis! Du sitter under/närheten av masten. Du kanske tom har tillgång till fiber om du letar i väggarna.

Ny usel Tele2 hastighet:
    Mätresultat 25 oktober 2012
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    SKICKA        1,1 Mbit/sek
    TA EMOT       3,9 Mbit/sek
    SVARSTID      27 msek
    MÄTSERVER     Stockholm

(betalar för 80 Mbit!)

• Mentat

Håller med Ripper500 att det är omöjligt att veta vad man har för hastighet på en viss plats, det går inte att avgöra genom att titta på en karta. Det kan bero på byggnader i vägen eller att man ligger i en sänka eller mycket annat.

Själv bor jag i en rätt stor by i SV Skåne där man tycker att det borde finnas täckning av det mesta men här har jag ingen 3G ens en gång! Om jag går 200m bort har jag utmärkt 3G-täckning.

Förstår att du är less på att inte få vad du betalar för men det är omöjligt för säljaren att veta.

• Jesper 071

Jag har inget problem med säljaren, han gjorde sitt jobb. Jag arbetar som webbutvecklare och levererar inte jag vad har lovat eller sämre än förväntat så blir jag av med kontraktet. Den kunden går till en annan och jag får inga pengar och kan såklart inte kräva pengar av den affären. så är det om man inte levererar vad kunden köper.

Eller ännu enklare. Om man går in i en butik och köper en vara. t.ex ett mjölkpaket. (Här är Tele2 säljaren egentligen kassabiträdet, så den kan inte veta om problemet i mjölkpaketet).
    När du kommer hem och öppnar paketet så är det inte mjölk i paketet ,det är något annat. 9 av 10 gånger så går man tillbaka och vill häva köpet eller byta produkt i butiken. 10 av 10 fall så är det inte något problem att göra detta heller. Eller hur? Eftersom de har inte sålt/levererat det som förväntas.

Mitt största misstag i den här affären är att jag hämtade ut Tele2 skräpet från Posten och reste iväg utan att testa grejerna direkt. Sen att inte lyckas få tag på rätt människor hos Tele2 för att det tar sådan lång tid och jag har inte haft den tiden att sitta och vänta... vänta.. och vänta utan måste arbeta för att dra in pengar till familjen. Så fick jag tag på någon vettig på kundservice som då kunde konstatera att "Nä du är 2 dagar sen för återköp, hej då".

Två dagar sen eller inte.. TELE2 4G XL levererar inte vad som förväntas och TELE2 som företag SKALL bita i det sura äpplet och backa eftersom de levererar inte vad som förväntas. Nu är jag tvungen att kontaktat Telia för att starta ett telefonnummer och starta ADSLet via telejacket igen så att jag kan börja arbeta. 

tele2,internet,4g,mobil,avtal,uppsägning,usla,värd erlös,varning
  • Pimpinellan

Jotack vi vet! Vi provade också och det var segare än det segaste modem för 20 år sen!! Blir inte Tele 2 sen mobilabbonemanget gått ut heller för deras mottagning är ju fullkomligt usel. Som att spela på Lotto om mobilen funkar eller inte.

• slazh

Det är ju säljarens fel för han måste kolla upp hur mobilnätet ser ut där du har tänkt använda det här bredbandet. Hastigheten på bredband via mobilnätet varierar mycket kraftigt beroende på vart man använder det och det finns inget som nån annan på Tele2 kan göra åt det utan det måste säljaren kolla på täckningskartan innan han säljer det till dig helt enkelt eller också får du själv se till att kolla deras täckningskarta innan köp. Att säljaren inte säger som det är, är ju ingen annan än säljarens fel.

Sen så klart så kan de ju va nåt ställe där det är radioskugga i alla fall trots att det ser bra ut på täckningskartan. Så funkar det med bredband via mobilnätet och säljaren borde va ärlig och informera dig om detta. Sen förstår jag inte varför man ska hålla på och sälja bredband via mobilnätet för hemmabruk när det finns DSL.

• Jesper 071

Det håller jag helt klart med dig om "slazh". Mer DSL till folket och bättre koll och förståelse hos stora företag som TELE2.
    Trevlig kväll

• Jesper 071

Dagens usla Tele3 4G hastighet (jag betalar för 80Mbit/sek)

Mätresultat 27 oktober 2012, 10:43
    SKICKA        0,8 Mbit/sek
    TA EMOT       2,8 Mbit/sek
    SVARSTID      27 msek
    MÄTSERVER     Stockholm

• Jesper 071
    Jesper 071 skrev 2012-10-27 10:52:14 följande:
    Dagens usla Tele2 4G hastighet (jag betalar för 80Mbit/sek)

Mätresultat 27 oktober 2012, 10:43
    SKICKA        0,8 Mbit/sek
    TA EMOT       2,8 Mbit/sek
    SVARSTID      27 msek
    MÄTSERVER     Stockholm
  • Jesper 071

Usla TELE2 4g XL (80 Mbit/sek)
    kvällenshastighet är:
    Mätresultat 27 oktober 2012, 22:21
    SKICKA        2,0 Mbit/sek
    TA EMOT       0,4 Mbit/sek
    SVARSTID      28 msek
    MÄTSERVER     Stockholm

Jag försöker att arbeta samtidigt som min dotter connectar med sin mobiltelefon till vårt nät. ... Krasch .. stop... inger fungerar och vänta symbolen hänger i luften! Usla usla TELE2 XL 4G 80 Mbit

• Jesper 071

Tele2 har nu backat och erkänner att de har inte kunnat leverera sin tjänst 4G korrekt där jag bor. Returkartong är på väg till mig och Tele2 4G  internet-abonnemanget är avstängt.

Tack Tele2 att ni lyssnade tillslut.

tele2,internet,4g,mobil,avtal,uppsägning,usla,värd erlös,varning
  • Turbospeed

Har Tele2 XL.4G,  80 Mbit.
    En km till masten.

Får som max 85 Mbit ner/ 12 Mbit upp.
    Det gäller att placera routern rätt. Har fyra signalstaplar.
    Fungerar klockrent!
    Dock är svarstiderna något sämre and ADSL.
     Och det är väntat.

• Namar

Bor i Malmö, Tele2 XL.

Mätresultat:

Ta emot 7,66 Mbit/s
    Skicka: 0,05 Mbit/s

Funkade bra innan vi flyttade, (inom Malmö), vi har 3 master runt oss med 4G, allihop Tele2 master....

Svar på tråden Tele2 Mobiltbredband 4g XL 80 Mbit/sek = uselt.. Varning!