• Carolajnen

Besöksförbud?

Hur gjorde du med besök efter BB? Fick släkt/vänner komma och hälsa på direkt, eller sa ni ifrån och lärde känna den lill* först? Vi ska snart få våran första och har sagt nej tack till besök första veckan. Skulle det kännas okej ändå så hör vi av oss. Är nyfiken på hur ni andra gjort?

• Svar på tråden Besöksförbud?
  • Frontline

Vi fick väl besök efter andra dagen när vi kom hem, det var ju inte så att det stövlade in halva släkten samtidigt utan det kom nån då och då och hälsade på...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Cecese

Jag har tagit emot besök på bb typ direkt och föredragit att folk kommit dit så jag kunnat ha lugn och ro sen när jag kommit hem.

• Lindsey Egot the only one

Säg att ni ringer när ni kommit till rätta och känner er redo för besök.

Jag själv har haft hela släkten inne på bb rummet med första 95, med andra ute i ett trapphus på sjukhuset. Trean och fyran samma sak i trapphuset vid hissarna utanför bb. Femman fick bara syskonen och fadern komma in på bb men man hade möjlighet att åka ner till foajén och visa upp sitt under men vi skippade det. När folk sedan kom hem till oss kunde jag med gott samvete bara gå in och vila om jag blev trött och inte orkade mer. Det är inte jag som nyförlöst som ska serva nyfikna släktingar.

• Höghus

Har haft hela familjen dvs mina och sambons föräldrar och syskon med partners och barn på besök redan på BB och de har även kommit och gått första dagarna hemma. Jag tycker att det är mysigt med folk omkring mig och uppskattar att min mamma mfl kommer med mat och stöttar när jag varit fast i soffan med en bebis vid bröstet.

• Mälaröbo

Vi hade vårt första besök redan på BB. Hemma väntade redan mormor och moster. Sen droppade folk in i lugn takt och det var inget jag brydde mig om. Tyckte det var jobbigare med folk efter nån månad än i början.

• Carolajnen

Tänkte också först att BB är perfekt, ha det överstökat. ;) men man får inte längre ta emot besök på BB då bara pappa och syskon till barnet är välkomna. Har väl med att man vanligtvis inte är kvar på BB lika länge längre, och då vill dom att man fokuserar på att komma igång med amning och vila. :) vi kommer nog som sagt ringa när vi vill ha besök. Undra om det kommer bli vanligare med det här nu när dom tar upp det på föräldragrupperna? Är ju så svårt att säga innan hur man vill ha det ! :)

• Höghus

Det har varit så länge att bara pappa (ibland även syskon) får komma in på själva BB-avdelningen. Det har att göra med att det inte ska vara så mycket spring runt dem som behöver lugn och ro. Men de allra flesta tar med sig bebisen ut i korridoren/entrén/sjukhusfiket och träffar den övriga familjen där.

• Carolajnen

Kan passa på att fråga, hur är det med om svärfamiljen hänger hemma mot eran egen mamma och syskon? Tänkte på er som haft mycket besök. :)

• Dixie

vi har tagit emot besök från alla som har velat komma med alla 3 barnen - ser inget hinder för detta - nu har jag haft 3 lätta förlossningar och både jag och barnen har mått bra!

Sonen var bara 4 timmar när farmor kom och hälsade på!

• Kurran2011

Med första barnet fick vi besök både av mormor, morfar o storasyster till babyn samma dag på bb! Med andra barnet tog det ca två dygn innan vi tog emot besök! När barn nummer tre kom så besökte vi farmor dagen efter han föddes!! Syskonen fick träffa han 6 dar senare! De bor hos sin pappa!!

Svar på tråden Besöksförbud?