• stingrocka

Tips på bra vattenfast mascara, tack!

Vill ha tips på en vattenfast mascara som verkligen håller när man tex åker o badar..gärna från märken som typ MaxFactor, Lorea´l, Isadora, Maybelline. Alltså de som man kan köpa i vanliga stormarknader.

Tack tack!!Solig

• Svar på tråden Tips på bra vattenfast mascara, tack!
  • Mio

Dessutom tycker jag att den fördelar sig jättefint och man får lagom mycket mascara.

• kmp

Jag har testat massor med olika märken, men jag går alltid tillbaka till Isadoras vattenfasta.
    Näst bäst tycker jag en mascara från Nivea är. Den heter Extreme någonting och sitter också bergfast.

• Av ingens frö

Alla de märken du nämner är billighetssmink, jag tror inte du hittar en riktigt bra mascara blan dem. De mascaror som håller bäst är inte de vattenfasta, utan 38graders mascarorna. Den allra bästa enligt mig är clinique lash perfect. Den är inte vattenfast, men kan bara tvättas bort i varmt vatten. Och även när man tvättar bort den blir man inte svart under ögonen utan den smular liksom = mycket bättre än pandalooken och lättare att bara torka bort ;) Kanebo har en likadan som också är bra. Hoppas du hittar vad du söker :)

• Jeff

Kanebo 38 grader eller Fiberwig

• enthymeme

Ett alternativ till de dyrare fibermascarorna är l'oreal double extend beauty tubes. Den rinner inte, utan man tvättar bort fake-fransarna som bildas med varmt vatten. Lite jobbigt att det är en tvåstegsmascara, men ger väldigt bra volym och långa fransar.

Svar på tråden Tips på bra vattenfast mascara, tack!