Inlägg från: älskarminfamilj |Visa alla inlägg
  • älskarminfamilj

Hur lång tid tar det att nå ut till bröstmjölken?

Har en tjej på 4 veckor här hemma som bara gråter idag. har hållt på sen ca 14.00.
    Är det någon som vet hur lång tid det tar för saker som JAG har ätit att gå ut till bröstmjölken?

Börjar känna mig lite smått desperat snart, vet inte vad jag ska göra :(
    Tänkte om hon fått ont i magen av någon jag ätit idag.. Åt några bitar choklad vid lunch.. =/

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Hur lång tid tar det att nå ut till bröstmjölken?
  • älskarminfamilj
    skogsvitter skrev 2012-10-26 20:08:29 följande:
    Vad gör du för att trösta då?
    Några bitar chocklad är inget farligt för bebisen men är hon allergisk mot komjölk kan det såklart bli reaktioner. Det kan komma både direkt och flera dagar senare.

Vi har provat allt, blöjbyte, vyssja, amma, napp, sjunga,, det enda som fick henne att somna var en promenad i vagnen, vaknade dock så fort v kom in igen.. :(
  • älskarminfamilj
    skogsvitter skrev 2012-10-26 20:55:16 följande:
    Håller helt med i detta.

Hm.. Jag var inne på det lite oxå, men hon har sovit nästan hela fm pga att jag var nere på stan..
    Kan de bli övertrötta om de sover för mycket kanke.. ?

Hon har lugnat ner sig nu iaf.. det blev lite bättre efter hon sov den stunden i vagnen när sambon var ute med henne, nu har jag lagt henne för kvällen (förhoppningsvis) :) :P
    Det återstår att se.. :)
  • älskarminfamilj
    skogsvitter skrev 2012-10-26 22:38:43 följande:
    Hm fast hon är liksom nyfödd, hon ska sova större delen av dygnet!! De kan inte bli övertrötta av att sova för mycket, de kan öht inte sova för mycket förutom då om de sover över måltiderna så att de inte får äta. Därför finns riktlinjer kring att nyfödda bör äta minst var fjärde timme. Blir de för slöa och inte orkar äta så då blir såklart resultatet att de sover för mycket, men det är ju inte fallet hos er för då skulle hon inte orka skrika. En 4-veckors kanske bara orkar vara vaken 15-45 minuter vissa gånger och behöver sedan sova igen.
    Jag menar mer eftersom det blev mer än vanligt igår, att hon kanske är känslig på föränmdringar.
Svar på tråden Hur lång tid tar det att nå ut till bröstmjölken?