• NLAL

Pergotime-start i november, någon som vill följas åt?

Hej!

Efter 15 månaders försök efter mf nr 2 ska jag äntligen få börja med pergotime. Någon som vill följas åt som också ska börja med det i början/mitten av november?  

• Svar på tråden Pergotime-start i november, någon som vill följas åt?
  • princess77

Börjar med Pergotime i nov för syskonförsök :)
    Vi har en son på 19 mån sen tidigare som tog 5 år att få till så vi hoppas på lite mer tur denna gången.

• delih

Jag fick en liten blödning idag så mensen är nog på väg, BIM imorgon egentligen. Så jag börjar med kur nr 5 i veckan :)
    Blev gravid för exakt ett år sedan med min första pergokur men slutade i MF.

• NLAL

Vad kul att du skriver! Oj, 5 år.. Vilken kämpe du måste vara!  Då är mina 15 månader inte så mycket. Åh, vilken lycka att bli gravid på första! Tråkigt med mf bara.. :( Du har bara provat pergo en gång då? Så nu blir det första "igen"? Jag börjar nog med pergo nästa vecka, i början av november. Kul att vi ligger så pass nära iaf! :)

• princess77

Ja det var kämpigt i några år ;)
    Vi försökte själva,provade Pergo som resulterade i en graviditet som tyvärr slutade i missfall i vecka 13.
    Sen gjorde vi 6 Ivf försök som alla misslyckades..då gav vi upp!
    Helt plötsligt efter 5 år lyckades vi på egen hand :)
    Nu provar vi Pergo i 6 mån med förhoppningen att få ett syskon till våran son.
    Lyckas vi inte på den tiden lägger vi ner bebisverkstan ;).

• NLAL

Ja, gud, jag kan bara föreställa mig! Själv känner jag att vi hållt på för länge nästan och sen läser man om kvinnor som försökt i flera herrans år och då får jag nästan lite dåligt samvete att man själv gnäller. Men samtdigt så tycker man ju efter 3 månader att det tagit länge. :p

Gud vad jobbigt att genomgå ivf. Jag vet inte varför, men jag har som en skräck över det hela med ivf även fast jag inte har full koll på hur det går till och så. Men jag hoppas verkligen slippa det själv!

Men då kan du och jag svära på skäggiga gubben i det blå tillsammans och sedan plussa tillsammans! Men våga inte plussa utan mig. ;) Haha!     

• princess77

Håller tummarna för oss båda ;) Jag börjar på dag 5 så fort mensen kommer.
    Bim är 19 nov så förhoppningsvis startar jag då den 23 :)

• NLAL

Härligt! Jag tror min mens borde komma i slutet av veckan eller under början av nästa vecka. Men har idag haft ot i magen som jag brukar få någon dag innan mensen. Pratade just med mamma min om detta då min pappa och hans tjej var förbi oss idag och så berättar hans tjej att hon ska bli farmor. Så då var jag tvungen och ringa och fråga mamma om jag egentligen är en kille. "Vad har du nu fått i dig för nå olämpligt frågade hon, haha. Ja, sa jag, jag har lika stor chans som en karl att bli gravid känns det som. Det enda som skiljer mig från en karl nu är snoppen! :p Men innan februari (räknat om jag får tre pergotimekurer) ska jag fanimig vara gravid! Och du med! Ska vi bestämma det nu? ;)

• delih

Fick jag hoppa in i tråden? Skrev ett inlägg men den blev som osynlig. :)

• reload79

Hallo NLAL jag hoppar in i den här tråden oxå! Bim någonstans mellan fredag och måndag! Så förhoppningsvis så börjar både jag och du med pergon nästa vecka :) visst började du på dag 5?

• NLAL

delih: Men guuud, ursäkta! Har totalt missat... :o Klart du får hoppa in här! :) Beklagar ditt mf! Äter du enkelkur eller? Vilken dag börjar du på, 3 eller 5? :)

reload79: Ja, men gör det! :) Jag ligger nog som dig ungefär! Mensen kommer väl någon gång mellan lördag och tisdag skulle jag tro. Ju tidigare desto bättre tycker jag nu! :D Ja, under nästa vecka borde vi då få komma igång med tabletterna! Lycka! :D Jopp, jag ska börja på dag 5. Du också? Blir detta första kuren för dig? Fan, vilket minne man har. Guldfisk är mitt andranamn... :p

Vad kul att vi ligger så nära varandra! Särskilt du och jag reload79! :D

Googlar lite då och då på "gravid med pergotime" och läser efter hur många kurer alla lyckats och dom flesta lyckas ju på första eller andra kuren så jag tror stenhårt på att detta kommer hjälpa mig! Berättade även för sambon om att jag googlar så mycket och berättade om det och han är nog lika spänd på detta nu! ;D Med tanke på att jag verkar ha lätt att bli gravid så är jag säker på att jag snart är gravid, bara äl kommer igång. Den har förmodligen varit borta ända sedan mf i augusti -11, så nu jävlar ska det bli bulle i ugnen! :D        

Svar på tråden Pergotime-start i november, någon som vill följas åt?