• Tilda76

Vi som får hjälp utav prasteron (dhea)

Hej! Vad tuff för dig Snövit! Jag kan i princip inte heller få barn m egna ägg, det är en sorg som man går igenom, en process. ibland jätteledsen, ibland tror jag att jag har accepterat det. Tänker på dig! Jag ska ändå prova prasteron nu efter rekommendation av en läkare i Aten, om inte annat tror han att div behandlingar kan Göra förutsättningarna för äggdonation bättre. Jag tar gärna emot tips på läkare som kan skriva ut prasteron! Vill inte beställa dhea på nätet eftersom det är olagligt. Vet inte om det blir mer ivf så Falun kanske inte är aktuellt.

• Tilda76
    Tilda76 skrev 2013-01-15 07:23:33 följande:
    Tack det ska jag göra !:)
    Hej igen! Falun säger att det tar en månad innan de tar ställning till nya patienter som skickar in och de prioriterar äldre som är på väg att gå över åldersgränsen för när de får göra IVF. Vällovligt, men jag har redan väntat 2 månader med att börja med prasteron så jag börjar bli lite otålig (och de kanske säger nej ändå). SÅ nu ska jag försöka hitta nån annan under tiden. Men en sak som gjort mig konfunderad är att jag misstänker att inte vilken läkare som helst får skriva ut prasteron. Nån som vet? 
  • Tilda76

Vi har fick veta i november att om ett år har jag ännu mindre chanser än nu, trots att jag inte är så gammal. Därför känns 1 månads väntan på att börja m något man först ska ta i 2 månader som länge! Dessutom kanske de inte prioriterar mig pga åldern och säger nej i Falun. Men jag ska göra som du säger och försöka m andra under tiden. Får man fråga vad ditt AMH är? Kram

• Tilda76

Jag har nedsatt äggreserv och fick bara fram ett ägg vid första och andra ivf trots hög dos. Tredje blev det fem och två befruktade. Känner mig just nu oerhört stressad av att inte kunna komma igång m prasteron och att behöva vänta en månad på att få veta om de accepterar oss :( det är tidsapekten som känna värst just nu. Att det kanske finns nåt som kan hjälpa oss,något vi kunnat göra, men tiden går. Förlåt känner mig bara nere idag.

• Tilda76

Hej Moonstar! Tycker absolut du ska uppdatera :)! Skönt att du kommit igång, själv har jag ätit prasteron i 3 dagar nu....De sa på telefon att de hade tänkt köra korta protokollet men det gick verkligen jättedåligt när jag gjorde det så jag hoppas de ändrar sig. Bäst gick sista gången med långt protokoll (synarela) + gonal F. Fick du några biverkningar av prasteronet? Kram

• Tilda76

Om man får biverkningar är det ju ett tecken på att något händer i kroppen,värre att inte vara mottaglig alls, så det tycker jag man kan leva med!:) Vi har nu för första gången träffat en särskild terapeut om vår situation och tankar kring äggdonation. Det var jätteskönt !!! Rekommenderas. Bara att någon säger/bekräftar att det är tufft att gå igenom en sån här kris känns skönt för oss som inte berättat för familjen, bara några få vänner vet.

• Tilda76

Vi tycker det är en sån privat sak att vi inte vill att alla ska veta det, det har att göra med hur våra familjer fungerar också, det är svårt att hålla det till en mindre skara om man berättar för någon. Så då har vi valt att göra så. Jag tycker det är skönt att jobbet är en fredad zon dit man kan gå utan att behöva prata/tänka på det om man inte vill. Jag har dock berättat för flera nära vänner så det är skönt. Den här personen var speciellt inriktad på äggdonationer eftersom vi börjat titta på det, så hon pratade mest om äggdonationer och barnets bästa egentligen. MEn det var fint ändå. 

• Tilda76

Hej igen! Vilka biverkningar känner ni av prasteron? Senaste tiden har jag känt mig lätt ilsken varje dag och tycker inte det känns som jag.

• Tilda76

Det händer inte mycket nytt utan jag ska ju ta prasteron minst en månad till. I lördags sov jag hela dagen så vet inte om jag blir trött också. Men mest arg. Ofta när jag kommer till jobbet, men brukar lugna sig under dagen. Hur går det för er?

Svar på tråden Vi som får hjälp utav prasteron (dhea)