• Lillan15

Vi som får hjälp utav prasteron (dhea)

Snövit81 skrev 2013-01-08 08:31:05 följande:
    Hjälp mig snälla, varför har jg fortfarande inte fått min mens med Prasteron?? Jag har använt den nu i exakt en månad men har fortfarande inte fått blödning...... Vad ska jag göra?? Ska jag fortsätta med dom eller ska jag avbryta???????
    Hej
    Samma inträffar här. Ingen mens vid intag av Prasteron. Brukar då få Primolut-Nor, för att sätta igång mensen. Helt sjukt egentligen, äta piller mot allt...
    Har ätit Prasteron tidigare. Men då fick jag inget bra resultat. Samma som tidigare, då utan Prasteron. Men nu äter jag Prasteron igen, läkaren tyckte jag kunde testa igen inför ny IVF i mars. Jag tar 75 mg/dag. Hoppas på lycka denna gång!
  • Lillan15
    moonstar88 skrev 2013-03-07 09:06:35 följande:
    De ringde igen igår och sa att jag fick komma in igår ändå:). Men där såg de att slämhinnan var tjock och äggledarna hade börjat producera äggblåsor, så med andra ord hade jag inte reagerat på sprayen:(. Jag fick därför avbryta behandlingen och börja med tabletter som ska stöta ut slämhinnan.
    När blödningen kommer ska vi få prova på det korta protokollet istället. Så börja med sprutor den andra blödar dagen och fortsätta där ifrån, hoppas det fungerar bättre.
    Vi har inte tappat hoppet än:)!
    Men det känns lite snopet och surt:(.

Känner med dig. Har oxå råkat ut för det.
    Men nu sprutar jag Gonal-F. ÄP prel. V. 12 i Falun.
    Tar 75 mg Prasteron varje dag. Hoppas att det funkar denna gång.

Har inte svarat på 50 mg nämligen, tidigare försök.
    Läkaren säger att vissa funkar det för och för andra inte...

Lycka till alla kämpare!       
  • Lillan15
    moonstar88 skrev 2013-03-09 09:50:19 följande:
    Hoppas att det går bra för dig:). Du får gärna skriva och berätta hur det går. Spännande:)!
    Jag har tagit 75 mg hela tiden från 1 november och ska fortsätta med det fram till test dag om jag förstått rätt.

Stort lycka till!!!
    Ska du käka Trombyl efter/i samband med ET? och fram till TD?
    Jag gjorde det förra IVF:EN och Prasteron.

Men har nu läst att Trombyl och Prasteron inte skall tas samtidigt, då Trombylét kan få starkare effekt, blödningsrisken ökar markant.

Så denna gång kommer jag att sluta med Prasteron vid ET. Sen köra Trombyl fram till TD. På eget bevåg faktiskt.

Lycka till vännen!
  • Lillan15
    moonstar88 skrev 2013-03-11 07:18:46 följande:

Ja jag tänkte göra det. Antingen trombyl eller fragmin sprutor, har aldrig hört något om att det ska förstärka trombylen men det finns så mycket som man inte vet om prasteron. Ska försöka komma ihåg att fråga om det, fragmin är kanske bättre då? Även fast det ger samma effekt.
    Stort lycka till till er också:)!

Fråga din läkare. Hör av dig efter är du snäll. Jag har loggat in på apl.se och läst detta. har dessuton dragit ut texten, ska ta med den till läkaren på tors. tänkte jag. Jag tror att läkarna inte vet så mycket om Prasteron egentligen, det är ju synd! Tyvärr, så känner jag mig skeptisk till det. Har ju inte fått bättre resultat med Prasteron. Men nu skall det PLUSSAS!!! Haha...
  • Lillan15
    moonstar88 skrev 2013-03-11 07:18:46 följande:

Ja jag tänkte göra det. Antingen trombyl eller fragmin sprutor, har aldrig hört något om att det ska förstärka trombylen men det finns så mycket som man inte vet om prasteron. Ska försöka komma ihåg att fråga om det, fragmin är kanske bättre då? Även fast det ger samma effekt.
    Stort lycka till till er också:)!

När ÄP?
  • Lillan15
    Tilda76 skrev 2013-04-13 18:33:45 följande:
    Hur går det? Läkaren har föreslagit melantonin och sen ett till försök om vi vill. Vi ska fundera. Håller tummarna för er!
    Hej!
    Läkaren har föreslagit Melatonin/Cirkadin till mig med. vart går du?
    Jag har köpt förslaget. Startar med det vid nästa mens. Slutet av april. Sen har vi första mötet i Finland den 20 maj ang. ÄD. Men hoppas vi slipper det!... Men det gör vi nog inte kom jag på. ÄP skall ju bli mitten av juni, om allt funkar som det skall. 2 bollar i luften, det är ju bra det. Då är vi 2 som testar Melatonin  
Svar på tråden Vi som får hjälp utav prasteron (dhea)