• ebbaolivia

Gravid två veckor efter abort?

Hejsan!

Jag har en fundering som rör graviditetshormoner och luriga graviditetstest. Den 9 oktober (18 dagar sen) gjorde jag en medicinsk abort på sjukhus. Direkt efteråt gjorde jag ett vaginalt ultraljud som bekräftade att jag inte längre var gravid. Efter aborten blödde jag i cirka en vecka, och hade sedan flytningar några dagar efter. 

De senaste 8 dagarna har jag gjort tre graviditetstest (ja, jag vet, låter lite nojjig/ivrig/spänd) och de har visat olika resultat. Mitt första var positivt, vilket inte är så konstigt eftersom det där hcg-hormonet finns kvar i kroppen en tid efter aborten. NU TILL DET KONSTIGA!

Det andra testet som jag tog för fem dagar sedan var negativt, och idag när jag gjorde ett till test var det positivt. 

Vad kan det betyda? 

Kanske ingenting alls. Men huvudet är ju bra på att fantisera vilt.

Tacksam för respons!! 

• Svar på tråden Gravid två veckor efter abort?
  • Pomidor

Jo graviditetstest visar ju inte alltid rätt, men hade jag varit du så hade jag väntat någon vecka till och sedan kollat om jag var gravid via ultraljud, eftersom dom har ju en betydligt större trovärdighet ;)

• mamii2010

hejsan har du haft oskyddat och hur lång tid efter aborten isf? vilket typ av test stickor eller lite dyrare?

• ebbaolivia

Ja, precis. Glömde lägga till det, hehe. Jag har haft avbrutet samlag sen dess vid ett tiotal tillfällen. 
    Stickorna jag använder är av den billigare varianten, som jag beställt i 10-pack från Testlagret.

Funkade när jag blev gravid första gången i alla fall.. Är det möjligt att min kropp redan haft ägglossning så kort tid efter? Det är 18 dagar sen jag gjorde den.

Tack! 

• Lattjo

Du har haft oskyddat samlag, klart du kan vara gravid. Vill du bli gravid igen eller? Annars är det kanske dags att börja skydda sig på ett mer säkert sätt än avbrutet samlag!

• pigglet

Du skulle alltså ha hunnit göra abort, blöda klart, och fått tillbaks ägglossning och hunnit gå så långt i graviditeten att du får ett +. På 18 dagar. Låter långsökt, tycker jag.

• ebbaolivia

Jag

Lattjo skrev 2012-10-27 13:20:49 följande:
    Du har haft oskyddat samlag, klart du kan vara gravid. Vill du bli gravid igen eller? Annars är det kanske dags att börja skydda sig på ett mer säkert sätt än avbrutet samlag!
    Jag är mycket väl medveten om att jag kan bli gravid (inlägget ligger dessutom under kategorin "planerar barn"). 
    Däremot känns det lite väl otroligt att min kropp skulle ha ställt om sig såpass fort efter aborten.  Och märkligt att testen visar olika resultat.

Syftet med denna tråd är att höra vad andra tänker om sannolikheten för detta. Uppläxningar klarar jag mig utan. 
  • mamii2010

du gjorde antagligen abort för ngt inte stod rätt till med fostret? jag själv fick mf den 9 okt slutade blöda igår då visade grav test neg och äl plus kände även av något strama kan varit äl på g och då är det ju 18 dagar sedan jag fick mf men att du redan hunnit bli med barn är svårt att säga äl måste du ha haft isf samt att det måste gå en tid innan grav visar plus

• Lattjo
    ebbaolivia skrev 2012-10-27 13:27:28 följande:
    Jag
    Jag är mycket väl medveten om att jag kan bli gravid (inlägget ligger dessutom under kategorin "planerar barn"). 
    Däremot känns det lite väl otroligt att min kropp skulle ha ställt om sig såpass fort efter aborten.  Och märkligt att testen visar olika resultat.

Syftet med denna tråd är att höra vad andra tänker om sannolikheten för detta. Uppläxningar klarar jag mig utan. 
    Det var inte meningen att vara en uppläxning men eftersom ni kört med avbrutet samlag antog jag att ni inte ville bli gravida.
  • Finis

Får man fråga varför du gjorde abort om ni försöker bli gravida men ändå kör ned avbrutet?

Svar på tråden Gravid två veckor efter abort?